rechtstreeks netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik weet al dat als ik twee pc's rechtstreeks met elkaar moet verbinden dat dit enkel kan met een UT¨Pcrosscable of usb...

Is er geen enkele manier mogelijk om dit zonder router of bijkomende hardware te doen met een gewone uptkabel? (eventueel met een usb, utp adapter?)

zonee, kan ik met een gewone usbkabel die 2 type A connectors (dus wat je gebruikelijk in je pc steekt) aan elke kant heeft twee pc's met elkaar verbinden om een 'netwerk' te maken tussen de twee?
Of moet daar nog iets speciaals aan die kabel zijn?

Moet ik dan nog iets installeren aan het netwerk? Of gebeurd het automatisch? (zowel bij utp als usb)

De computerwinkel bij ons om de hoek heeft in zijn assortiment een aangepast UTP verlengstuk...Eigenlijk zit het hele cross verhaal in dat verlengstukje..dus twee UTP cables en een aangepast verlengstuk en hatsikidee....

Een beetje computerwinkel bij jou in de buurt heeft het ook wel...en anders gewoon een crosscable kopen....

Je kunt in XP de wizzard gebruiken voor een klein netwerk, maar kunt het ook gewoon handmatig instellen, dan weet je zeker dat het werkt en het is leerzaam. Lees maar es..

http://www.beginnersweb.nl/cursus/netwerk.php

By the way koop gerust voor twee tientjes een routertje dan ben je ook in één klap van de ellende af en heb je op alletwee de machines internet zonder dat ze afhankelijk zijn van elkaar.

Ik ga er niet teveel geld aan uit geven, tenslotte is het maar een tijdelijke verbinding om even iets te testen.

Als je op beide pc's een draadloze verbinding hebt (wlan) kan je ook een adhoc-netwerk opzetten.

Maar zonder cross-cable gaat het niet werken. Omdat ethernet als het ware 1 stuur- en 1 ontvangst-kanaal heeft. Als je een gewone UTP kabel gebruikt, gaat de data van stuur- naar stuur-kanaal en ontvangt die andere nooit data.

Een cross-cable is ook niet meer dan het paar op poort 1-2 omdraaien met die op 3-6.

Andere mogelijkheden zijn bijvoorbeeld Infrarood, Serieel, usb, bluetooth(?). Maar daar heb je dus allemaal die mogelijkheden voor nodig, of alsnog een aparte kabel in geval van serieel.

de andere pc heeft geen draadloze verbinding

infrarood heeft de pc en mijn laptop ook niet en bluetooth evenmin en serieel heeft mijn laptop niet meer.

Ik ga gewoon naar de pcwinkel hier stappen nu en zeggen wat ik wil en vragen wat het goedkoopst is, een crosskabel, zo'n opzetstukje of een usbkabel

Het is gelukt met een crosskabel
bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan