(rechtstreeks) Openen met Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twingo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
1
Ik heb problemen om een Word-document rechtstreeks te openen met Word.

Ik heb mij net een nieuwe laptop aangeschaft (met Vista) en had voor ik Office geïnstalleerd had geprobeerd een Word-document te openen. Dit werd logischerwijs geopend met WordPad.
Maar nu zelfs ná het installeren van Word (Office 2003), worden mijn Word-documenten nog steeds (rechtstreeks) geopend met WordPad, enkel als ik naar Word zelf ga en zo het bestand open, krijg ik het in Word te zien (wat niet echt zo handig is).

Het enige dat ik abnormaal vind, is het feit dat in Verkenner bij een zogenaamd word-document bij type "DOC-bestand" staat, in tegenstelling met andere Office-applicaties, waar er bij type steeds een "Microsoft" vermelding staat. (zie afbeelding)

Ik heb echt al alles geprobeerd. Indien ik het "Openen met..." wil wijzigen, en bij "bladeren" Word selecteer in de lijst en op OK druk, komt er niets van Word in de standaardlijst te staan.

Ook bij een word-document dat ik kreeg toegemaild had ik hetzelfde probleem, en als ik één van mijn "doc-bestanden" op een andere computer zet, is hier alles normaal (type: Microsoft Word-document).

Ook Office er af gooien en opnieuw installeren gaf geen oplossing.

Weet iemand raad?
 

Bijlagen

  • Probleem.jpg
    Probleem.jpg
    20,4 KB · Weergaven: 57
twingo,

normaal moet het wel lukken met 'openen met...'. je moet dan wel 'dit bestandtype altijd openen met dit programma' oid aanvinken.

steven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan