Reciever

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimGoo

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort maar dat hoor ik dan evt. wel.
Ik heb een Onkyo AV Reciever TX-SR309. Bij het aanzetten duurt het, sinds enkele dagen, erg lang voor dat de radiozender die ik wil horen geluid geeft. Als er eenmaal geluid is gaat het goed is er geen probleem en blijft hij spelen.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?

en als hij het doet en je gaat dan naar een andere zender moet je dan ook net zo lang wachten?

Zou een reset helpen?
https://www.youtube.com/watch?v=2c8ozkSi7RY

Anders: Is er een repaircafe in de buurt? Die hebben vaak ook tips en anders kijken ze hem voor een redelijke vergoeding na.

Er zijn ook forums waar liefhebbers tips uitwisselen:
https://www.google.com/search?clien...-SR309+forum&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Bij mij de 1e hit en op Tweakers.net forum is er wrs ook wat te vinden.
Daar zou je zelf even rond kunnen snuffelen.

Als het een compleet analoge receiver was zou je al snel aan een condensator die niet zo lekker meer oplaadt denken, maar bij digitale tuners is dat geen potentiële inkopper meer en is er meer kennis nodig om wat te doen.

Als ik wissel naar een andere zender doet hij dat direct, het is alleen bij het aanzetten van de reciever.

Ik kan moeilijk adviseren om het apparaat open te maken maar omdat ik zelf wel eens een receiver repareer, het volgende: Vaak zijn ze beveiligd, je hoort dan na een paar tellen een klik en dan gaat het toestel aan. Klop eerst eens wat tegen de zijkant en kijk of die dan aanspringt. Een los contact bij de koelelementen en waarschijnlijk niet zelf te doen. Ik klop al vele jaren tegen de receiver die ik nu heb. Vooral als die al aan geweest is.

Anders zou die open gemaakt moeten worden en gekeken naar een rechthoekig stalen blokje waar in de bovenkant een ronde uitsparing zit met een bijzonder kwetsbare grafiet schroef. Als je deze met een goed passend schroevendraaiertje enkele graden verdraait dan krijg je achtereenvolgens; mono, krakend stereo, stereo wat kraakt bij bastonen, goed stereo, helemaal geen geluid. Ik zeg er bij, dat te ver draaien oplevert dat je een onbekend stuk terug moet draaien en het gaat dus maar om graden. Steeds de poging staken en het uitproberen. Als het ietwat terugdraaien van deze schroef niets oplevert dan ken je in ieder geval een geheim en kan je andere receivers misschien zelf repareren, die verkeerd afgesteld stonden.

Haters gaan haten.

Met een loszittend antennekabeltje heb ik dit zelfde wat u heeft ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan