Reclame bij een abonnement op PCTools?

Status
Niet open voor verdere reacties.

evdelft

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2008
Tot voor kort had ik AVG free als virusscanner. Deze leek aardig te werken, maar met de nieuwste update voor 2011 ging het mis. 100 keer opnieuw opstarten en de nieuwste versie was nog altijd niet geïnstalleerd. Huppekee, weg ermee. Dan ben ik er snel mee klaar.

Een nieuwe gezocht en gevonden: PC Tools. Eerst maar eens een gratis scan gedaan en jawel: meer dan 1000 infecties. Dus maar een abonnement op genomen (anders kon ik de infectie niet verwijderen).

Sinds die tijd draaien er een paar programma's extra op mijn pc, welke in mijn optiek zorgen voor de nodige problemen.

Onder de taakmanager gaat het volgende schuil - behalve een constante CPU van 100% - krijg ik steeds Akyfee (of zo), NSD en NSE te zien, welke met zijn drieën gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor meer dan 50% van het CPU-gebruik.

Ik kan deze drie zonder enige problemen afsluiten, omdat PC Tools kennelijk anders heet (iets met pct....exe). Echter komen de drie eerder genoemde programma's steeds terug. Bovendien is IE continu actief. Vreemd, omdat ik FireFox gebruik. Daar komt bij, dat er regelmatig (zeg maar zo'n zes keer per dag) een klein IE-schermpje opent met daarin reclame (niet x-rated, maar toch).

Al deze dingen zijn natuurlijk vreselijk irritant.

Vraag: ligt dat inderdaad aan PC Tools en zo ja: hoe krijg ik dat weg? Ik heb nou niet direct zin om een net betaald abonnement niet te gaan gebruiken, maar dit is tegen onwerkbaar aan.

Heeft iemand tips? Ideeën? Alvast bedankt!

Omdat je betaalt heb je bij PCtools ook recht op hulp. Hier kan je je vraag stellen.

Anders lijkt het me redelijk dat je je geld terug krijgt

Ron

AVG is een prima virusscanner hoor. Dat is niet het probleem. PC tools ken ik zo niet. Wil je toch gratis antivirus, dan zou ik Antivir of Avast Free eens proberen.

Om jouw probleem te lijf te gaan zou je eens kunnen proberen met Malwarebytes.

www.malwarebytes.org

Kies de gratis versie en scannen maar.

Ik heb met deze software al vele goede resultaten gehaald.

Tnx, probleem opgelost. Om de één of andere reden is na een week de reclame vanzelf opgehouden, net als die drie programmaatjes. Heel apart..,

Toch bedankt voor de antwoorden!

AVG is een prima virusscanner hoor. Dat is niet het probleem. PC tools ken ik zo niet. Wil je toch gratis antivirus, dan zou ik Antivir of Avast Free eens proberen.

Om jouw probleem te lijf te gaan zou je eens kunnen proberen met Malwarebytes.

www.malwarebytes.org

Kies de gratis versie en scannen maar.

Ik heb met deze software al vele goede resultaten gehaald.

Er staat wel ''free'' maar als je het antivirus programma eenmaal hebt gedownload en geinstalleerd hebt, dan heb je ''TRAIL'' versie van maar 30 en daarna moet je de volledige versie ervan kopen.

Microsoft Security Essentials!
Is gratis en supersnel en belast de cpu zo min mogelijk!
Écht een aanrader.

Mvg Windowsfaq

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan