RECOM cardreader: Volumestuurprogramma voor WPD-bestandssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sikkeman

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2014
Beste helpmij forumleden,
Mijn eerste post, dus allereerst aangenaam kennis te maken.
Ik heb een probleem met mijn card-reader. Het is een RECOM interne cardreader, die het voorheen perfect functioneerde. Nu na een fresh install, werkt deze niet meer, en krijk ik in het apparaatbeheer een melding (4x) "Volumestuurprogramma voor WPD-bestandssysteem" met het bekende gele uitroeptekentje. Uiteraard al geprobeerd drivers te vervangen, maar deze zijn "up to date" als ik windows moet geloven. Alle USB hubs etc ook al opnieuw geinstalleerd, maar niks helps. Ook MS fixit kan er niks mee.

Wie weet raad? Alvast dank.

Groet,
Sikkeman

UPDATE:
WIN7 Home Premium 64
Asus Z97-C moederboord

Laatst bewerkt:
Welke is dat? deze, dus een interne, aangesloten op een interne USB poort?
Je vermeldt niet welk besturingssysteem je hebt geïnstalleerd en welke pc/moederbord het over gaat, maar onder Windows 7 64-bit met Service Pack 1 hoefde ik daar niets voor te doen (geïnstalleerd op 2 pc's, HP apparatuur).
Enige wat ik na afloop gedaan heb is de 4 schijfletters in Schijfbeheer (= diskmgmt.msc ) ombouwen naar W:, X:, Y: en Z:

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beginnen met Service Pack 1 installeren: downloadlink, klikken op Downloaden en kiezen in het keuzemenu: windows6.1-KB976932-X64.exe (je moet even de scrollbar rechts van het vak naar beneden doen om 'm te zien). Natuurlijk alleen als je dat niet al gedaan had.

Daarna drivers downloaden voor jouw versie van Windows bij deze link, 'tabblad' Driver & Tools
Beginnen met de Chipset driver en daarna de USB driver (mogelijk geeft de laatste aan dat je al de laatste versie hebt, die in de chipset driver zit).

Werkt het dan nog niet, dan eens een schermafdruk van Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) hier posten als bijlage.

Meer tips heb ik zo snel niet.

Tijs.

Dank je, allemaal gedaan, geen oplossing tot op heden helaas.

Hierbij mijn device management...

Untitled-1.jpg

Ik snap er helemaal niks meer van.

Groet,
Sikkeman

Je zou het volgende kunnen doen: Rechtsklikken op elk van die 3 WPD verbindingen en kiezen voor "Installatie ongedaan maken". Als er een driver wordt voorgesteld om tegelijk te laten verwijderen, daar het vinkje dan NIET in zetten (dus driver handhaven).

PC/laptop herstarten en kijken of bij nieuwe herkenning (en automatische installatie door Windows) het uitroepteken verdwijnt.

Ander zou er "ergens" mogelijk een andere driver voor zijn, maar (zoals eerder gemeld) ken ik deze 'apparaten' verder niet in Apparaatbeheer.

Tijs.

Tijs,
Als ik "installatie ongedaan maken", krijg ik geen voorgestelde driver. Alleen een waarschuwing dat ik het apparaat van het systeem ga verwijderen. Dit al meerdere keren geprobeerd, maar elke keer vindt WIN7 automatisch weer de draagbare apparaten, en krijg ik automatisch weer de foutmeling in apparaatbeheer... Krijg er een punthoofd van. Al 2 dagen probeer ik het op te lossen...
Dank tot zover!
Grt.

Sluit hem eens aan op een totaal andere usb poort (er is vaak nog wel een 2e rij, eventueel tijdelijk uitbouwen). Kijk eens of ie dan wel herkend wordt.

Andre,
Dat had ik ook al gedaan. Zelfde probleem. Het ziet er nu alleen iets anders uit in mijn apparaat beheer.

Untitled-1.jpg

Van het moederboord aftrekken, opnieuw opstarten, afsluiten en op een andere poort op de kaart gestoken, opgestart, ... zelfde probleem...

Vage tip die ik 2x vond op Internet als oplossing om toch memory-cards te kunnen lezen/schrijven/gebruiken:
Eerst de situatie terugbrengen naar hoe het was, dus de aansluiting van de cardreader weer op dezelfde terugzetten als hij stond.
Gebruik de tip van mijn eerste posting om de schijfletters van de cardreader om te zetten.
De meldingen in Apparaatbeheer blijven in sommige gevallen wel en in sommige gevallen niet aanwezig, maar het zou nu wel mogelijk moeten zijn om er memory-cards mee te lezen en schrijven.

Tijs.

Opgelost! Ik heb in het schijfbeheer de stations hernoemd naar andere letters. Had ik al eerder gedaan, maar nu heeft het wel geholpen.
Dank voor jullie assistentie!

Mooi dat het geholpen heeft.

Geef nog even de vraag de status opgelost.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan