Record 0 has no file magic?? Gparted help

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er staat in die melding precies wat je dan kan doen.....
In windows chkdsk /f uitvoeren

Vermoedelijk staat het "dirty bit" aan
maar als je dat niet wil vermoed ik dat je de partitie weg kan gooien, opnieuw aanmaken en dan formatteren

Chkdsk werkt niet, ik kan xp ook niet installeren, en er staat dan ook maar een schijf van 7,7 gb en niet 37. Heel raar

Bedankt voor je snelle reactie

Dat is zeker vreemd. Waarom gebruik je Gparted en niet de formatteertool van windows btw?

Hoe bedoel je? Windows xp is niet geinstalleerd. Er staat niks op de harde schijf. Als ik xp wil installeren komt er de harde schijf te staan met 7000 mb en dat klopt niet. Als ik hem dan installeer reboot hij en gebeurt er niks.

Je kunt windows XP toch ook (en zeker de 1e x) installeren vanaf cd/dvd?
Dat kan alleen als je de Wxp formatteertool gebruikt om de scijf klaar te maken.
Wat ik vreemd vond is dat je nu Gparted gebruikte. Maar Wxp installeert niet zeg je.
Andere vraag: Is die harde schijf eerder gebruikt in een ander pc en vooral: met een ander OS (linux, bsd)?
En nog 1: Jouw Wxp cd/dvd, is dat inclusief SP1, SP2 en SP3?

Laatst bewerkt:
De hardeschijf stond gewoon Windows XP op. Ik heb de cd nog en productcode.

antwoord op je 2e vraag: Ik heb 2 cd's maar de originele die bij deze laptop hoort zit SP1 bij. De andere is met SP2.

Oja ik gebruikte gparted want winxp zegt dat het een hardeschijf is van 7 GB.. En dan doet ie het nog niet...
GParted laat gewoon 40 GB zien en vertelt nu dit probleem

Laatst bewerkt:
Je moet zeker de versie die SP2 bevat gebruiken.
En je zou daarmee - als je bij de dos commando regel kan komen - het clean commando eens moeten proberen. Dat wist ook echt alles, waarna de schijf hopelijk weer geheel beschikbaar is.
Maar ik had een schijf met een gpt partitie die onbruikbaar was om een MBR op te maken en ik had aan dit verhaal wel veel. Misschien kan jij daar ook wat mee?
Je zou daar bij moeten kunnen door de herstel optie van de installatie cd/dvd dacht ik.

Ja maar de windows xp cd zegt dat het een schijf van 7938 MB is.. Zelfs GParted kan hem niet formatteren naar NTFS. Dus er is iets mis met de schijf. Ik kan zelfs geen linux installeren als ext3. Fat 32 formatteren met gparted lukt.. maar xp ziet dan weer 7938 mb.. En kan hem nooit mounten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan