record copieëren van Sub Form naar Hoofd Form

Status
Niet open voor verdere reacties.

evtitpvg

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2006
Beste,

Voor ik dit berichtje heb geplaatst heb ik eerst op het forum gezocht naar een oplossing.

Toch blijf ik steken en weet niet meer hoe of wat?
Ik heb een hoofdfomulier en subformulieren.
Vanuit het subformulier (kostprijs.text) zou ik graag de inhoud copieëren naar het hoofdformulier (Prijs.text).
Mijn subformulier is : ABXNNLZoekPrijs en het teksvak noemt Kostprijs
Hoofdformulier is : CMRingave en het tekstvak noemt Prijs

Tot hier ben ik geraakt en wat ik ook probeer of aanpas het lukt me niet.
Je moet toch vertellen waar het record zich bevind en dit record = de plaats waar het moet komen:
Private Sub Knop16_Click()
ABXNLZoekPrijs.Form!txtKostprijs.Text = Prijs.Text
End Sub

Groetjes
Philippe

Vanuit het subformulier (kostprijs.text) zou ik graag de inhoud copieëren naar het hoofdformulier (Prijs.text).

Je vraag komt me vrij onlogisch voor ;)
Waarom zou je dat willen?

Tardis

Philippe,

Ik kan je niet helemaal volgen, en in eerste instantie sluit ik me aan bij Tardis.

Misschien is het handiger als je je db ff post.

Maar als je dit graag wil, zou ik als ik jou was probren met een bijwerk of toevoeg Qry het voor elkaar te krijgen als je dit lukt maak je een copy van de sql van de qry en die zet je als volgt in de code onder de knop

Private Sub Knop16_Click()
DoCmd.Setwarnings (False)
DoCmd.RunSql(" Hier de sql van je gemaakte qry")
DoCmd.Setwarnings (True)
End Sub

De regels met het setwarnings statement zou je in de basis weg kunnen laten om te kijken of je code juist werkt daarna om het netjes te maken zou ik ze erbij zetten als ik jou was

Tardis en zRowix,

Thx voor jullie reacties.
Ik weet dat dit niet erg logisch lijkt , maar een andere oplossing is niet direct mogelijk.

Maar ik heb het heel simpel kunnen oplossen door deze regel toe te passen
met een cmdbutton

Forms!F_CMRingave!Prijs = txtKostprijs

Ik ben bezig aan een CMR programma voor ons Warehouse dat de papieren van de transporters moet invullen en de prijzen berekenen.
Nu het is heel uitgebreid en complex, de orginele uitvoeren is in excel en word.
Maar iemand had een idee om het om te zetten naar access.

Nu ik ben maar een Netwerkbeheerder en hoe me niet bezig met zo'n dinges enkel met Netwerktopologie en al wat er rond zit.

Maar we doen ons best hé :thumb:

Je zal me waarschijnlijk meer tegen komen hoor ;)

Groetjes
Philippe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan