record e-mailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dave.vanderveke

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2005
ik ben bezig met een database van klanten te maken...

Ik heb dus een tabel met klangegevens
Ik heb ook een tabel order met algemene ordergegevens...
Ik heb ook een tabel orderdetails.

Vb: Klant Pim de roy,
orderdatum 18 maart 05
maat 38
oderdetails 4 groen
1 wit
7 geel

Ik heb dus een formulier gemaakt met de klangegevens, hierin een subformulier met de order en deze bevat het subform orderdetails 'dit als een tabelvorm)

1 klant kan dus verschillende orders hebben... en elke order kan verschillende orderdetails hebben

Nu zou ik graag zo'n zicht afdrukken of emailen of omzetten naar pdf en dan emailen...

Vb: Klant Pim de roy,
orderdatum 18 maart 05
maat 38
oderdetails 4 groen
1 wit
7 geel

Dit is dus de laatse bestelling van deze persoon en deze bestelling zou dus in een email moeten komen.. met de klangegevens, de ordergevens en de orderdetails

Dit lukt me niet, als ik formulier afdrukken of huidig formulier neem, drukt hij alle klanten af met al hun orders en details...

als ik record afdrukken neem dan drukt hij de klant af maar dan al zijn orders ipv 1 order

hoe moet ik dit doen ?
zal ik anders de database even online zetten zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel ? of zodat iemand dit eventueel kan aanpassen ?
mail me maar of reageer hierop...
alvast bedankt voor de hulp

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat elke klant een uniek nummer heeft.
Maak gebruik van de datum die bij de bestelling zit en maak van die besteling van die datum een rapport...whoala en klaar is klara

hoe moet ik dit doen

ik heb elke klant een klatId gegeven en ook elk order een orderid...

hoe maak ik nu in het formulier een knopje aan als ik daar op druk dat access dan een rapport maakt met de gegevens van de klant van de order en alle details van deze order ?
moet ik hiervoor dan een macro maken ?

database

de knop zou dus een rapportje moeten maken van bijvoorbeeld de klant dave van der veken... met al zijn gegevens... de order die momenteel zichtbaar is in het formulier klanten1 , bijvoorbeeld zijn 2de van 15 mei 05...en de details ervan....

Eigenlijk is het de bedoeling dat dit rapport dan in pdf kan zodat ik het kan doormailen naar de leverancier...

Veel dank voor de hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan