Het volgende zou ik willen doen: in een formulier (gegevenstabel gemaakt met een Tabelmakenquery) selecteer ik een record en wil naar het standaardformulier gaan op basis van twee velden uit de gegevenstabel. Dit doe ik in de WHERE-clausule van het DoCmd.Openform. Maar dit is een filter die een beperkt aantal records laat zien (die voldoen aan de filter). Op zich is dat geen probleem, maar ik zou naar het eerste record dat voldoet aan de filter willen gaan en dan verder vooruit en achteruit willen bladen in de totale tabel. Hieronder de code:
Private Sub DomeinVanHetProject_DblClick(Cancel As Integer)
Dim RecordNummer As Integer
Dim RecordSelectie1 As String
Dim RecordSelectie2 As String
Dim RecordSelectie As String
RecordSelectie1 = "DomeinProject = '" & Me.DomeinVanHetProject & "'"
RecordSelectie2 = "NaamProject = '" & Me.NaamVanHetProject & "'"
RecordSelectie = RecordSelectie1 & " AND " & RecordSelectie2
DoCmd.OpenForm "FormulierInnovatie", acNormal, , RecordSelectie, acFormReadOnly 'dit is een filter, maar zou de eerste plaats in de tabel moeten zijn waaraan de records voldoen om dan zonder problemen vooruit en achteruit te kunnen bladen
End Sub
Private Sub DomeinVanHetProject_DblClick(Cancel As Integer)
Dim RecordNummer As Integer
Dim RecordSelectie1 As String
Dim RecordSelectie2 As String
Dim RecordSelectie As String
RecordSelectie1 = "DomeinProject = '" & Me.DomeinVanHetProject & "'"
RecordSelectie2 = "NaamProject = '" & Me.NaamVanHetProject & "'"
RecordSelectie = RecordSelectie1 & " AND " & RecordSelectie2
DoCmd.OpenForm "FormulierInnovatie", acNormal, , RecordSelectie, acFormReadOnly 'dit is een filter, maar zou de eerste plaats in de tabel moeten zijn waaraan de records voldoen om dan zonder problemen vooruit en achteruit te kunnen bladen
End Sub