record kiezen van subformulier van subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

gregortman

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Beste Mensen,

Ik heb een formulier met klanten hier hangt een subformulier met werknemers onder en hieronder een subformulier met de gewerkte uren per werknemer.

Als ik klik op de achternaam van een werknemer uit de lijst met werknemers, komt er een popup formulier met de gegevens van de werknemer met zijn gewerkte uren.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om alleen de records te krijgen in het popup formulier van die desbetreffende werknemer.

het eerste formulier en de subformulieren zijn direct op de tabellen aangesloten en niet via een query.

Weet iemand een code om automatisch de juiste record naar voren te toveren

Bij voorbaat dank

groet

gregor

Beste Mensen,

Ik heb een formulier met klanten hier hangt een subformulier met werknemers onder en hieronder een subformulier met de gewerkte uren per werknemer.

Als ik klik op de achternaam van een werknemer uit de lijst met werknemers, komt er een popup formulier met de gegevens van de werknemer met zijn gewerkte uren.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om alleen de records te krijgen in het popup formulier van die desbetreffende werknemer.

het eerste formulier en de subformulieren zijn direct op de tabellen aangesloten en niet via een query.

Weet iemand een code om automatisch de juiste record naar voren te toveren

Bij voorbaat dank

groet

gregor

Het klinkt een beetje verwarrend, als ik het goed begrijp heb je een hoofdform van klanten, daaraan gekoppeld een subform van werknemers en in dit subform werknemers een subsub werkuren, is nou de bedoeling dat je als je een klant selecteert dat je de werknemer die bij die klant heeft gewerkt met zijn gewerkte uren krijgt.
Dit kan als je de hoofd en de sub velden koppelt, en dit weer doet bij het subwerkn naar het subsub uren.
Je hebt dan bij de klant alle gegevens en kunt er een rapport van maken

Is dit wat je bedoeld?

JTMT

subsub

beste JTMT,

Nee dit bedoel ik niet,
Hoofdform is inderdaad gekoppeld aan subform werknemers en uren is weer gekoppeld als subsub aan subform werknemers(dit gedeelte klopt).
Werknemers worden in een doorlopende lijst weergegeven als ik een klant heb geselecteerd.
Als ik vervolgens in een record op de achternaam klik dan verschijnt het gekoppelde uren subsub form als een popup naar boven met alle uren overzichten van alle werknemers.

Nu wil ik dat als ik op achternaam druk van een werknemer er in het popup formulier alleen de gegevens komen te staan van die betreffende werknemer en niet van alle werknemers van die klant.

alle formulieren zijn direct op de tabellen aangesloten, dus niet via querys

Ik hoop dat het zo duidelijker is

bij voorbaat dank

gregor

Laatst bewerkt:
beste JTMT,

Nee dit bedoel ik niet,
Hoofdform is inderdaad gekoppeld aan subform werknemers en uren is weer gekoppeld als subsub aan subform werknemers(dit gedeelte klopt).
Werknemers worden in een doorlopende lijst weergegeven als ik een klant heb geselecteerd.
Als ik vervolgens in een record op de achternaam klik dan verschijnt het gekoppelde uren subsub form als een popup naar boven met alle uren overzichten van alle werknemers.

Nu wil ik dat als ik op achternaam druk van een werknemer er in het popup formulier alleen de gegevens komen te staan van die betreffende werknemer en niet van alle werknemers van die klant.

alle formulieren zijn direct op de tabellen aangesloten, dus niet via querys

Ik hoop dat het zo duidelijker is

bij voorbaat dank

gregor

hoi gregor,

Als je het nu eens als volgt probeert, maak een query op de tabellen Klanten, Werkn, en uren

Van de klantentabel -Klant Id en de naam
Van de Werkn tabel -WerknId en naam
Van de Urentabel -Alles
Criteria bv [KlantId] en [WerknId]
Maak gewoon een knop met openen rapport
Geef de twee criteria in en je hebt de gegevens van de klant-werkn-uren

Is misschien niet precies wat je bedoeld, maar is een oplossing

laat wat horen JTMT

subsub

Beste JTMT,

jouw oplossing kan, heb ik ook zelf geprobeerd, maar ik heb geen database om meerdere malen dezelfde gegevens in te voeren.

Ik heb namelijk bij een ander formulier dezelfde methode toegepast en dit werkt prima, ik maakte hierbij alleen gebruik van een subformulier en geen subsubformulier.

Nu weet ik mijn weg wel redelijk met query's maar niet met code, en ik ben ervan overtuigd dat hoe ik het wil ook mogelijk is.

Deze code heb ik gebruikt in mijn andere database om het formulier te openen :

'Open formulier werknemersgegevens en synchroniseer met aangeklikte record

Dim stDocname As String
Dim stLinkCriteria As String

stDocname = "Werknemers gegevens"
DoCmd.OpenForm stDocname, , , stLinkCriteria

en vervolgens in de query die het formulier gaat vullen verwijs ik in criteria naar de ID van de juist aangeklikte record.

verschil zit hem "denk ik" in de database waar het wel werkt, maak ik niet gebruik van een doorlopend formulier maar van een enkelvoudig formulier.

kortom ik ben even de weg kwijt, kom er uiteindelijk wel weer uit maar alle hulp is nu even welkom.

Groet

gregor

subsub

Laat mij weten als je er niet uit komt, maar stuur dan een sample dbase
kunnen we samen eens kijken wat het probleem is

Groet JTMT

subsub

beste jtmt,

Ik zou best wel de database willen opsturen, klein probleem hij is zonder records 32 MB groot wordt denk ik een beetje moeilijk

groet

gregor

sub sub

EN toen had ik het zelf opgelost

Hoe makkelijk kan het zijn: ik heb op het werknemers lijst een opdracht knop gemaakt waarbij ik een ander formulier open, ikkrijg dan de optie om een aantal velden te koppelen geef de juiste velden aan en voila je hebt een mooie popup met de gegevens die je wil !!

STOM STOM STOM !!:D:D

EN toen had ik het zelf opgelost

Hoe makkelijk kan het zijn: ik heb op het werknemers lijst een opdracht knop gemaakt waarbij ik een ander formulier open, ikkrijg dan de optie om een aantal velden te koppelen geef de juiste velden aan en voila je hebt een mooie popup met de gegevens die je wil !!

STOM STOM STOM !!:D:D

Perfect, zet even dat het probleem is opgelost.

Groet JTMT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan