record kopieren, niet verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sbach

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Berichten
23
Hoi,
Ik dacht in mijn form de actieve record te kunnen archiveren (kopieren) naar een andere tabel (dezelfde struc) via een toevoegquery:
(voorbeeld)
INSERT INTO T_Gegevens2 ( Voornaam, Tussenvoegsel, Achternaam )
SELECT Q_Gegevens1.Voornaam, Q_Gegevens1.Tussenvoegsel, Q_Gegevens1.Achternaam
FROM Q_Gegevens1
WHERE ((Q_Gegevens1.Voornaam)=Forms!F_Gegevens1!Voornaam);

haha, niet dus, deze verplaatst de record alleen maar.:eek:
Bestaat er wel SQL commando hiervoor of een andere mogelijkheid om een record te kopieren?
 
Ik gebruik regelmatig toevoegqueries, ook voor backup doeleinden, en heb daar eigenlijk nooit problemen mee. Het heet ook niet voor niets een toevoegquery ;)
Het enige dat ik mij kan voorstellen, is dat de tweede tabel geen zelfstandige tabel is, maar een koppeling van de eerste tabel. En dan nog....
Ik zou eigenlijk dus de structuur van de db eerst moeten zien, voordat ik er wat zinnigs over kan zeggen.

Michel
 
Hoi,

Het is volgens een progje van Strange Bird als antwoord op een vraag op dit forum: record kopieren, zie bijlage db2.zip
Het progje werkt prima maar verplaatst de records.

Misschien dat een kleine aanpassing voldoende is??

Sbach
 

Bijlagen

  • db2.zip
    31,3 KB · Weergaven: 47
Dat is het zeker! De toevoegquery die gebruikt wordt, doet inderdaad precies wat-ie moet doen: records toevoegen. De knop op het formulier laat het daar niet bij: er zitten nog wat Delete commando's achter, die het record uit je brontabel verwijdert. Het enige wat je hoeft te doen, is die regels te verwijderen.
Het gaat om dit deel van de code:

Code:
    stDocName = "Q_Verplaats"
    DoCmd.OpenQuery stDocName, acNormal, acEdit
[B][COLOR="Red"]'    DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 8, , acMenuVer70
'    DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 6, , acMenuVer70
'    DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, 5, , acMenuVer70[/COLOR][/B]    DoCmd.RunCommand acCmdRefresh
    DoCmd.GoToRecord , , acNext

Als je de rode regels verwijdert, of, zoals in het voorbeeld hierboven, markeert als commentaar, dan zal de knop werken als Kopieknop, en niet als Verplaatsknop.

Michel
 
Michel,

Bedankt voor je snelle reactie EN de oplossing. :thumb::thumb:

Sbach
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan