Record kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

cocu07

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2005
Zit net nieuw op dit forum en ben al een tijdje op zoek naar een oplossing van mijn probleem in Access.
Ik heb een lege tabel personen, daarvan heb ik een query gemaakt en een formulier. Via dit formulier worden persoonsgegevens gevuld.
Nu heb ik een nieuwe tabel (bv. Burgers) aangemaakt, waarin al een groot aantal personen staan. Daar heb ik een formulier van gemaakt. Nu moet daar een knop in komen, om dan via die knop personen van de tabel Burgers te kunnen kopieren naar de tabel Personen.
Ik zoek in het formulier (die opgebouwd is van tabel Burgers), naar een persoon. Dan via een knop op het formulier, moet deze persoon gekopieerd worden naar de tabel Personen.
Het moet kunnen, maar ben er nog steeds niet achter. Kan iemand mij op de goede weg helpen ?

Cocu07

toevoegquerie maken

Je maakt een toevoegquerie waarin je gegevens van tabel Burgers toevoegt aan personen. In de querie geef je aan welke velden uit Burgers aan welke velden van Personen toegevoegd moeten worden. Om te voorkomen dat je 3x dezelfde persoon toevoegt zul je een relatie moeten leggen in je querie tussen Burgers en personen ( 1 op veel) waarbij de 1-kant bij personen ligt. Op welke velden je dit doet hangt van je tabellen af. Je zult dit moeten doen op een veld wat uniek zal zijn binnen je tabel Personen. Alternatief hiervoor is dat je het betreffende veld in de tabel Personen als sleutelveld benoemt. Dit vangt dan de dubbele records af maar zet ze volgens mij wel in een tabel plakfouten. Is de querie klaar dan zet je hem op het formulier Burgers achter een knopje.
Een andere optie, als je zelf per persoon het overzetten wilt bepalen, is een veld aanmaken in de tabel Burgers type ja/nee (bijvoorbeeld veld Vinkje). Na aanvinken ( in je formulier of tabel) kun je in de querie aangeven dat alleen die personen toegevoegd moeten worden waarbij het criteria bij Vinkje ja is. Mogelijkheden genoeg dus.
Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan