record laten opslaan dmv knop, anders niet opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristofvdp

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Beste accessbreinen,

Is het mogelijk om gegevens in een record in te vullen zonder dat het automatisch ID-nummer oploopt. Maw ik zou willen dat ik alle gegevensvelden kan invullen en dan op een knop "bevestigen" klik zodat dan het automatisch nummer (record nummer)wordt ingevuld.

Er mogen namelijk géén "gaten" komen in mijn recordnummering.
Als je een situatie hebt waarin een gebruiker maar de helft invult en dan access sluit of zo, dan heeft hij een record aangemaakt met onvolledige gegevens, en dat wens ik uit te sluiten.

Vriendelijke groeten,

Kristof

op ESC meppen tijdens nieuw record invoegen, is dat iets?

Oh..ik kan blijkbaar niet lezen...

Je kunt velden in een table of form instellen als verplicht, als iemand daar dan geen waarden invult verrekt access om die record op te slaan.

Als je zeker wilt weten dat je geen gaten krijgt: geen autonummering gebruiken. Als je een record verwijdert zit er toch weer een gat in.

Maar het "andere" antwoord: Maak een Unbound formulier. Dat betekent dat het formulier niet is gekoppeld aan een tabel of query. Dat betekent direct dat je alles rondom opslaan, verwijderen en bijwerken zelf moet schrijven in VBA. Deze methode is veel flexibeler, maar is dus ook meer werk.

Grtz,

Volgens mij kan het ook wel zonder VBA.

Wel een formulier maken zonder een tabel erachter.
Hier alles gegevens op in laten vullen.
Een toevoegquery maken die die de gegevens van het formulier toevoegt aan de tabel.
Deze query in een macro stouwen en als voorwaarde geven dat alle velden niet null zijn.
Knop maken die deze macro aanstuurt!

Werkt bij mij prima....

Suc6!

Laatst bewerkt:
Dank u voor de reacties,

Kan iemand me opweg zetten met de VBA code?
Een klein voorbeeldje is voldoende.

Vriendelijke groeten,

Kristof

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan