Hallo iedereen,
Kan iemand mij helpen aub met een hopelijk klein probleem.
Ik werk met Access 2003 en importeer een txt.bestand naar een access tabel.
In het textbestand zitten verchillende waardes die gescheiden zijn door vaste lengtes.
Zo heb ik ergens in het bestand een waarde zitten die decimaal kan zijn.
Die waarde is 6 karakters groot, de eerste 4 karakters zijn de integere getallen en de 2 laatste karakters stellen de getallen na de komma voor.
Bijv 001680 = in feite het getal 16,80.
Als ik dit echter importeer krijg ik wel de gehele getallen juist maar die 16,80 wordt weergegeven als 1680.
Ik moet Access kunnen duidelijk maken dat de 2 laatste cijfers eigenlijk decimaal zijn.
Bij de Importspecificaties heb ik nochtans voor dit veld het type double gebruikt.
Heeft iemand een idee aub?
Ambertje
Kan iemand mij helpen aub met een hopelijk klein probleem.
Ik werk met Access 2003 en importeer een txt.bestand naar een access tabel.
In het textbestand zitten verchillende waardes die gescheiden zijn door vaste lengtes.
Zo heb ik ergens in het bestand een waarde zitten die decimaal kan zijn.
Die waarde is 6 karakters groot, de eerste 4 karakters zijn de integere getallen en de 2 laatste karakters stellen de getallen na de komma voor.
Bijv 001680 = in feite het getal 16,80.
Als ik dit echter importeer krijg ik wel de gehele getallen juist maar die 16,80 wordt weergegeven als 1680.
Ik moet Access kunnen duidelijk maken dat de 2 laatste cijfers eigenlijk decimaal zijn.
Bij de Importspecificaties heb ik nochtans voor dit veld het type double gebruikt.
Heeft iemand een idee aub?
Ambertje