Record openen met hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

teetje82

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2011
Hallo,

Ik heb een rapport gegenereerd in acces en de punten die daarin staan hebben allemaal een eigen ID.
Ik heb van dit ID een hyperlink gemaakt en nu wil ik daarmee het record dat daarbij hoort openen.
Iemand een idee?

Je hoeft, om te beginnen, van het ID geen hyperlink veld te maken. De <Bij klikken> gebeurtenis van het tekstveld is meer dan genoeg. Daarmee open je dan (ik mag toch hopen dat je met formulieren werkt...) een formulier waarbij je dan filtert op de ID waarde uit het tekstveld. Ik vermoed dat je ook nog in 2007+ werkt, want in 2003 (mijn versie) kan je (gelukkig, ik zie de noodzaak er bepaald niet van) verder niks met een rapport; het is output, en verder niks. Records bekijken/muteren doe je immers op (daar heb je ze weer ;) ) formulieren.

Bij het klikken op het issuenummer in het rapport wil ik het formulier openen waar dat issue is ingevoerd (dus dan open ik het issue met alle gegevens die daar bij horen.)
Ik werk overigens met 2010.
Ik weet niet wat ik bij de onclick gebeurtenis moet invoeren en hoe dat werkt met filters en zo.

Ik blijf nog even verre van 2010, dus ik kan je daar verder niet bij helpen. Waarschijnlijk kun je wel een ID uitlezen uit het rapport, en die als filtervoorwaarde meegeven met het rapport dat je wilt openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan