Record openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fibonacci

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2019
Ik wil graag het volgende: een knop op een (doorlopend) formulier (van een query) waarmee ik het formulier kan openen met dezelfde record actief dan die opgezocht is door de query. Is dat mogelijk? Kan iemand bij helpen?

Ja, dat is mogelijk. Je kunt zo'n knop zelfs met de wizard maken, als je formulier is gebaseerd op een tabel of een opgeslagen query. Gebruik je een SQL statement onder je formulier, dan kan het niet met de wizard. Dan kun je hem uiteraard nog wel zelf programmeren.

Dank voor je reactie OctaFish. Helaas valt bij mij niet het kwartje als ik de knop aanmaak m.b.v de wizard. Dat ligt ongetwijfeld aan mijn beschrijving van de vraag. Misschien is het duidelijker als ik het omschrijf als volgt.
Ik heb een tabel en formulier "Orders". Met een query maak ik een selectie van een Klant met mogelijk meerdere records. Deze resultaten geef ik weer in een (doorlopend formulier) "KlantSelectie". Op dit formulier wil ik graag middels een knop (bij elk record) kunnen gaan naar dezelfde record in het Formulier "Orders", op basis van b.v. het Record ID. Ik heb het e.e.a. geprobeerd middels een Macro "bij klikken" wat mij niet verder bracht. Helaas, wat programmeerwerk betreft, moet ik mij beperken tot wat opgezochte kennis en voorbeelden. Voor dit heb ik geen voorbeeld kunnen vinden via Google etc.

Laatst bewerkt:
Waarom filter je niet rechtstreeks in je "Orders" formulier?
Logischer en simpeler.

Tardis

Ik heb hier zat voorbeelden gepost van de benodigde techniek en code, dus die is echt wel te vinden. Ik snap je werkwijze nog niet helemaal, maar als je vanaf het formulier "Orders" werkt, sluit ik me aan bij tardis, want dan lijkt het mij een stuk simpeler om (desnoods met een keuzelijst in de koptekst van het formulier) te filteren op de juiste klant. Uiteindelijk moet je daar tóch naar toe. Ook díe optie (keuzelijst met invoervak) kun je met de wizard maken, waarbij ook weer geldt: er moet een vaste query of tabel onder het formulier hangen. Dan kun je weer de derde optie gebruiken in de wizard om het formulier te filteren.

Gebruik je een zoekformulier ("Klantselectie") dan werkt het wel degelijk op de door mij aangegeven werkwijze. Je maakt dan met de wizard een knop, kiest vervolgens <Formulierbewerkingen> --> <Formulier openen>, selecteert het formulier en vervolgens <Formulier openen en specifieke gegevens zoeken>. In de volgende stap kun je dan het sleutelveld (KlantID?) een koppeling leggen tussen het geselecteerde record en het formulier dat je opent. En dan maak je de wizard af.

OctaFish, Tardis,
Bedankt voor jullie reactie. Ik ga met jullie advies aan de slag en zal er nu wel uitkomen, Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan