Eerst en vooral sorry voor het omslachtige onderwerp .. ik wist niet goed hoe het te formuleren.
Het zit zo:
Ik heb voor mezelf een film bibliotheek geschreven in PHP.
Een pagina wordt getoond waarop alle titels staan die uit een database gelezen worden.
Elke titel is ook een link waarmee ik het ID mee doorstuur naar een volgende pagina.
Op die volgende pagina wordt gebruik gemaakt met de $_GET om het ID op te vangen en zo de juiste gegevens uit te lezen.
Dit alles werkt perfect.
Nu wil ik onderaan de gegevens van de film een tabel waarin ik alle films laat zien met hetzelfde genre.
Ik had dit in gedachten maar het lijkt niet te werken.
$film['genre'] haal ik uit een vorig statement.
Deze foutmelding krijg ik bij een film met genre 'Komedie'.
Weet iemand een oplossing of een alternatief ?
Alvast bedankt!
Het zit zo:
Ik heb voor mezelf een film bibliotheek geschreven in PHP.
Een pagina wordt getoond waarop alle titels staan die uit een database gelezen worden.
Elke titel is ook een link waarmee ik het ID mee doorstuur naar een volgende pagina.
Op die volgende pagina wordt gebruik gemaakt met de $_GET om het ID op te vangen en zo de juiste gegevens uit te lezen.
Dit alles werkt perfect.
Nu wil ik onderaan de gegevens van de film een tabel waarin ik alle films laat zien met hetzelfde genre.
Ik had dit in gedachten maar het lijkt niet te werken.
PHP:
<?
$query = mysql_query("SELECT * FROM dvd WHERE genre LIKE " . $film['genre'] . ";") or die (mysql_error());
?>
<table width='300px' border='0'>
<tr>
<td bordercolor="#333333" bgcolor="#CCCCCC" border="1">FILM</td>
<?php
while($rij = mysql_fetch_array($query)) {
?>
</tr>
<tr>
<td>
<a href="adminMoviesFilm.php?id=<? echo $rij['id'];?>"><?php echo $rij['naam']; ?></a><br />
</td>
</tr>
<?php
}
?>
</table>
$film['genre'] haal ik uit een vorig statement.
Deze foutmelding krijg ik bij een film met genre 'Komedie'.
Unknown column 'Komedie' in 'where clause'
Weet iemand een oplossing of een alternatief ?
Alvast bedankt!