Record van tabel met laatste ID in listbox zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rommyke

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
hoi ,

Ik zou willen dat bij een druk op een knop de gegevens met laatste ID nummer in een listbox komen te staan .
Onderstaande strSQL gebruik ik .

strSQL = "SELECT Personeel.WerknemersID As WerknemersID, Personeel.Achternaam as Achternaam, Personeel.Voornaam as Voornaam, Personeel.[StamNr] as StamNr, Afdelingen.Afdelingsnaam As Afdeling, Crews.Crewnaam As Crew "
strSQL = strSQL & "From (Personeel inner join Afdelingen on Personeel.AfdelingsID = Afdelingen.AfdelingsID)INNER JOIN Crews on Personeel.CrewID = Crews.CrewID "

en onderstaande code om mijn Listbox te vullen
Code:
Me.IstSelection.RowSource = strSQL

WElke code moet ik toevoegen om enkel de laatste reocrd in mijn listbox te krijgen ??

Bedankt

Als je met "laatste" het meest recente ID bedoelt, gebruik dan de Max funktie in je SQL statement.
Als je wat anders bedoelt, geef dan even precies aan wat je bedoelt.

Groet,

Tardis

Da bedoel ik Tardis , de meest recentste of laatst ingevulde

Ga proberen

volgende code geef ik in voor mijn listbox te vullen
Code:
 Me.IstSelection.SetFocus
  Me.IstSelection.RowSource = Me.Achternaam & "' " & Me.Voornaam & "' " & Me.StamNr & "' "
  Me.IstSelection.Requery

toch blijft mijn listbox leeg

Ben ik nog iets vergeten ?

Heb een snel uitgewerkt voorbeeldje bijgevoegd

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Romain,

ik kan en uit je vraagstelling en uit je voorbeeldbestand niet afleiden wat nu precies je bedoeling is.
Wat is nu precies je bedoeling (in Jip en Janneke taal, zonder code)?

Groet,

Tardis

Tardis ,

Als ik op opslaan druk , dat de gegevens die ik ingevuld heb in mijn listbox komen

Groetjes
Romain

Bedoel je soms dat je in je keuzelijst alleen een zojuist toegevoegde rij wilt laten zien?
Zo ja, dan moet je in je SQL statement verwijzen naar het stamnummer dat je zojuist hebt ingevuld voor de nieuwe rij.

PS waarom gebruik je aliassen in je SQL statement, dat heeft geen enkel nut
PPS je hoeft niet te requerien na het vullen van een RowSource
PPPS ik zou zo zachtjes aan een cursus VBA en/of een goed boek overwegen ;)

Groet,

Tardis

Bedoel je soms dat je in je keuzelijst alleen een zojuist toegevoegde rij wilt laten zien?
Zo ja, dan moet je in je SQL statement verwijzen naar het stamnummer dat je zojuist hebt ingevuld voor de nieuwe rij.

Vandaar dat ik gedacht had om misschien die max functie in de SQL te gebruiken ??
Vermits dit toch de laatste toegevoegde record word/is.

PS waarom gebruik je aliassen in je SQL statement, dat heeft geen enkel nut
Zijn van vroegere voorbeelden die ik eens van het internet heb afgehaald.
Dacht dan dat het zo in bepaalde gevallen moest.
PPS je hoeft niet te requerien na het vullen van een RowSource
Ivm Requerien ga ik later nog ff een new topic starten , had daar al een paar bedenkingen bij .
PPPS ik zou zo zachtjes aan een cursus VBA en/of een goed boek overwegen ;)

Ben aan het kijken hoe de mogelijkheden liggen om een cursus te volgen in de nabije toekomst.
Als iemand een gedacht heeft van een goed boek ,dat is altijd welkom.
Heb al gehoord over het cookbook van o'Reilly , maar dit zijn allemaal oplossing en voorbeeldjes .

Had fout in strSQl

Moet zijn

Code:
 strSQL = "SELECT Personeel.WerknemersID As WerknemersID, Personeel.Achternaam as Achternaam, Personeel.Voornaam as Voornaam, Personeel.[StamNr] as StamNr, Afdelingen.Afdelingsnaam As Afdeling, Crews.Crewnaam As Crew "
       strSQL = strSQL & "From (Personeel inner join Afdelingen on Personeel.AfdelingsID = Afdelingen.AfdelingsID)INNER JOIN Crews on Personeel.CrewID = Crews.CrewID "
       strSQL = strSQL & "WHERE ((Personeel.StamNr) Like '" & Stam_Nr & "*') "
       strSQL = strSQL & "ORDER BY Personeel.Achternaam, Personeel.voornaam"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan