record verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jberkleef

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2011
Ik heb een hoofdformulier met medewerkers. Daarnaast heb ik een subformulier met ex-medewerkers. In het hoofdformulier heb ik een "uitdienst" knop en de bedoeling is dat als dat aangevinkt is, het record overgeheveld wordt naar het subformulier ex-medewerkers. Weet iemand hoe ik dat in vba voor elkaar krijg?:confused:

Ik neem aan dat je subformulier Ex-Medewerkers gekoppeld is aan een tabel voor Ex-Medewerkers? Of gebruik je een statusveld in je tabel Medewerkers, waardoor de medewerker op het juiste tabblad wordt getoond?
In het laatste geval is het een kwestie van de formulieren verversen als je op het vinkje klikt.
Je maakt dan een gebeurtenis <Na bijwerken> op het selectievakje, waarmee je beide formulieren ververst met
Code:
Forms!FormuliernaamActief.Form.Requery
Forms!FormuliernaamUitDienst.Form.Requery

Hallo Octafish,

Dank je wel voor jouw reactie. Ik heb het formulier ex-medewerkers gekoppeld aan een tabel. Ik had de formule, maar omdat mijn database was opgeslagen op een externe schijf, is helaas de formule niet meer werkend. Ik ken de vba-formule niet meer. Jouw laatste oplossing werkt helaas niet. Ik hoop dat je me kunt helpen.

Groetjes,
Jennifer

Dus als ik het goed begrijp, worden de werknemersrecords verplaatst naar een aparte tabel?
In dat geval zou ik eerst een query maken die het betreffende record toevoegt aan de tabel Ex-Werknemers, vervolgens het record wissen uit de tabel Werknemers, en als laatste de twee (sub)formulieren met Requery en Repaint verversen.
Wel goed checken dat je twee queries het goed doen uiteraard! (en vooral niet in de verkeerde volgorde laten draaien ;) )

Hartelijk bedankt. Ik had inderdaad de queries al. Ik heb deze database al een hele tijd geleden gemaakt en was in de veronderstelling dat mijn probleem een vb probleem was.

Groetjes,
Jennifer:thumb:

Je kunt de queries laten draaien op een gebeurtenis achter de UitDienst knop. Je voert dan eerst de Toevoegquery uit, dan de Verwijderquery en als laatste een Requery op het formulier, zodat het record ook van het scherm verdwijnt.
E.e.a. zijn dus standaard VBA opdrachten:
DoCmd.Openquery en Me.Requery o.a.

Ik ben heel blij met je antwoord. Mijn database werkt nu weer perfect!

Groetjes,
Jennifer

Da's mooi!
Mag je de vraag ook nog op pgelost zetten, met de link rechtsonder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan