record zoeken dmv formulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter male
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

male

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2006
Ik heb 2 tabelen: adressen en inschrijvingen.
Mensen kunnen zich inschrijven voor een bepaalde periode in een bepaald jaar, enkel en alleen als ze voorkomen in de tabel adressen.
Ik heb een formulier inschrijven gemaakt, waarop je alle inschrijvingsrecord kan doorlopen.
Wanneer ik nu in dit formulier een nieuwe persoon wil ingeven (door allereerst zijn naam en voornaam in te vullen), wil ik een knop hebben waarmee ik een tweede formulier kan oproepen (=adressenbestand) waarbij alle gegevens uit de tabel adressen verschijnen van de nieuwe inschrijving. Wanneer de persoon nog niet bestaat moet er een Msgbox komen dat deze persoon nog niet in de database is opgenomen en er dus een nieuw adresbestand aangemaakt moet worden, waardoor hij je dan ook meteen naar een nieuwe record maken doorverwijst.

Nu ken ik nog niet zo veel van access en dacht ik het eerste deel van dit proces via het volgende te doen:

Private Sub persoon_zoeken_Click()

DoCmd.OpenForm "adressenbestand", , , "achternaam= achternaam "

End Sub

Hierdoor geeft hij wat bij nader inzien logisch is gewoon het formulier adressenbestand (gefilterd). Hoe kan ik dit beperken tot de persoon ingegeven in de geselecteerde record van het formulier inschrijven?

alvast bedankt, manu Vollens

Postje je db ff dan wordt het misschien wat duidelijker hoe de huidige structuur is.

Hier de database.
Ik heb de oorspronkelijke tabellen vervangen door tabellen met fictieve personen, hierdoor staan er dus slechts maar een paar recors in elke tabel.

Bijlagen

DoCmd.OpenForm "adressenbestand", , , "achternaam= achternaam "

End Sub

Hierdoor geeft hij wat bij nader inzien logisch is gewoon het formulier adressenbestand (gefilterd). Hoe kan ik dit beperken tot de persoon ingegeven in de geselecteerde record van het formulier inschrijven?

alvast bedankt, manu Vollens

vervangen door:

Code:

DoCmd.OpenForm "adressenbestand", , , "achternaam= " & [Veld waarop je wil filteren]

End Sub

Ik heb 2 tabelen: adressen en inschrijvingen.
Mensen kunnen zich inschrijven voor een bepaalde periode in een bepaald jaar, enkel en alleen als ze voorkomen in de tabel adressen.
Ik heb een formulier inschrijven gemaakt, waarop je alle inschrijvingsrecord kan doorlopen.
Wanneer ik nu in dit formulier een nieuwe persoon wil ingeven (door allereerst zijn naam en voornaam in te vullen), wil ik een knop hebben waarmee ik een tweede formulier kan oproepen (=adressenbestand) waarbij alle gegevens uit de tabel adressen verschijnen van de nieuwe inschrijving. Wanneer de persoon nog niet bestaat moet er een Msgbox komen dat deze persoon nog niet in de database is opgenomen en er dus een nieuw adresbestand aangemaakt moet worden, waardoor hij je dan ook meteen naar een nieuwe record maken doorverwijst.

Dit zou ik doen d.m.v. een query die ffilter en als je daarbij een query maakt die de records telt kun je afvangen dat bij 0 records een ander form geopend moet worden.

vervangen door:

Code:

DoCmd.OpenForm "adressenbestand", , , "achternaam= " & [Veld waarop je wil filteren]

End Sub

Ok dit heb ik nu gedaan, maar dan nog geeft hij een inputbox weer waar ik een parameter in moet opgeven. Mijn bedoeling was om die parameter al meteen te laten invullen met de huidige achternaam, dus dat hij niet meer naar de achternaam moet vragen en meteen naar het gefilterde adressenbestand-formulier gaat.

Je antwoord op mijn tweede deel is wel gelukt, alvast bedankt daarvoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan