Record zoeken in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulderm

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2004
Hallo,

Ik heb onderaan mijn formulier een gebeurtenis knop
gemaakt.
Als op deze knop wordt geklikt verschijnt er een Inputbox met de melding "Vul Uw nummer in".
En nu komt het:
Nu moet er naar de record worden gegaan waar deze
ingevulde nummer al in een tekstveld is ingevuld.
M.a.w. ik heb in de formulier een tekstvak gemaakt
(txtNummer) waarin de nummers worden geplaatst.
M.b.v. de knop wil ik naar de juiste record gaan waar
deze nummer (uniek nummer)ingevuld is.
Mijn vraag:
Hoe moet ik dit programmeren?

Private Sub ZoekRecord_Click()
Dim waarde as integer
waarde=inputbox("Vul Uw nummer in")

code

End Sub

mulderm

Optie 1 (van 100)

Ik ben geen programmeur maar een hobbyist en zou het zo oplossen. Ik neem aan dat het veld [zoekrecord] het nummer bevat en dat dit veld voorkomt in het formulier dat je wilt openen. Maar een kopie van het formulier dat je wilt openen (ik neem aan dat je het formulier ook voor invoer ed gebruikt) en geef het dezelfde naam EN een extra letter (bv FormulierV). Dit formulier koppel je aan je tabel en in het veld [zoekrecord] vermeld je Forms![naam 1e formuliertje waar je nummer invult]![zoekrecord]. Dit bereik je door in ontwerpweergave Formulier de recordbron weg te halen op de 3 ... rechts van dit veld klikken en de betreffende tabel te selecteren en alle velden te dubbelklikken (zelfde effect als je een querie maakt waar op je het formulier baseert). Vaak vergrendel ik de velden nog even van het formulier muv van de velden die men mag wijzigen. Zo kun je een veilig raadpleegformulier maken. Zet hem op.

Inderdaad Anne-marie, dit werkt ook.
Bedankt voor de tip.

mulderm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan