Record zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zqwiqly

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Hoi,

Ik heb een formulier met subform waarop ik verkooporders laat weergeven. In het subform worden per orderregel ook diverse andere zaken weergegeven (zoals oa of er een productieorder gekoppeld en zo ja welke, of er klachten zijn geweest over deze order, of de productieorder al gereed is gemeld,etc.). Door al deze extra info werkt de gewone zoekfunctie van Access niet meer, ik krijg de opmerking 'zoeken of vervangen kan niet worden gebruikt'. Opmerking vanuit de help als 'het form bevat teveel verschillende tabellen, verwijder enkele tabellen' daar kan ik dus niets mee.

Wat ik nu dus eigenlijk wil, is kunnen zoeken op klantreferentie. Dit is een veld in het hoofdform. Ik had bedacht om een listbox op het form te zetten, met daarin alle referenties, bij dubbelklikken iets in de trant van 'met klantreferentie = listboxreferentie form.requery' en een refresh. Alleen dat eerste..... daar kom ik dus niet uit. Ik ga ervan uit dat er in VBA een command voor is (dacht eerst aan With... End With, maar dat werkt niet), heeft iemand een idee welk commando ik hiervoor kan gebruiken?

Thanks,

Zqwiqly

Hoi,

Ondertussen het probleem opgelost middels de 'recordsetclone', 'bookmark' methode en wat extra toevoegingen.

Groet,

Zqwiqly

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan