recordkiezer reageert niet versneld op indrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronny segers

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
in mijn access 2010 (onder Windows7) moet ik 1 per 1 door de records bladeren met de recordkiezers onderaan, vroeger kon ik door indrukken er zeer snel door lopen ?? Ook scrollen met de muis door de records lukt niet meer.

Dat lijkt mij een lokaal probleem. Scrollen door de records met je muis moet in ieder geval kunnen. Tenminste als de hoeveelheid gegevens die erachter zit niet te groot is. Anders reageert Access gewoon traag en dan moet je gewoon wachten of een snellere computer kopen.
Hij kan ook traag worden als de gegevens uit een query komen die op zich al erg complex of traag is. Bijvoorbeeld door het gebruik van domein functies als DLookup e.d.

HTH:D

Is geen kwestie van snelheid:
- het heeft vroeger in Access 2003 altijd gewerkt
- thuis heb ik de combinatie Access 2010 met Windows XP, en daar gaat het ook niet meer
- ik heb een nieuwe testdatabank gemaakt met maar 5 records, en dat scrolt ook niet, noch met de muis, noch met de recordkiezers

Misschien is er een workaround:

Je kan de AutoRepeat property aan zetten van de buttons in Access. Daarmee kan je hetzelfde simuleren. Je moet wel de acties achter de buttons zelf programmeren.

HTH:D

Laatst bewerkt:
Het scrollprobleem heeft Access 2007 (legaal en volledig geupdated) onder XP niet . Zou er intussen een patch zijn geweest?

Het valt blijkbaar te omzeilen door page up en page down te gebruiken in de plaats ...

Ik had zojuist per ongeluk de scroll-lock aangezet. Dan krijg je een vergelijkbaar probleem. Staat deze bij jouw toevallig aan?

Ik had zojuist per ongeluk de scroll-lock aangezet. Dan krijg je een vergelijkbaar probleem. Staat deze bij jouw toevallig aan?

Heeft niets met de scroll lock te maken maar alles met gewijzigde standaard functionaliteit in Access.

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan