Recordnummer doorgeven in Access2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruuten

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Het formulier om de persoonsgegevens aan te passen, of nieuwe personen toe te voegen werkt.
Via de keuzemogelijkheden "1e","laatste","volgende"en "voorgaande" kan ik de gegevens bekijken en eventueel aanpassen.
Heb een "query" gemaakt waar ik de gegevens alfabetisch sorteer en zo het recordnummer kan terugvinden om in mijn formulier te gebruiken in de functie "go to".
Hoe kan ik de genomen selectie van mijn query laten gebruiken in mijn formulier ?

Het formulier om de persoonsgegevens aan te passen, of nieuwe personen toe te voegen werkt.
Via de keuzemogelijkheden "1e","laatste","volgende"en "voorgaande" kan ik de gegevens bekijken en eventueel aanpassen.
Heb een "query" gemaakt waar ik de gegevens alfabetisch sorteer en zo het recordnummer kan terugvinden om in mijn formulier te gebruiken in de functie "go to".
Hoe kan ik de genomen selectie van mijn query laten gebruiken in mijn formulier ?

Ruuten,

Wat ik begrijp aan jouw vraag is dat je vanuit een formulier een selectie maakt en deze dan in een ander formulier wil gebruiken.
Ook neem ik aan dat het recordnummer (autonummering) is opgenomen in de tabel.
Dan kan je gewoon het recordnummer in het nieuwe formulier uitvragen en gebruiken.

Als dit allemaal niet juist is laat het dan even weten

Wim

Record opzoeken in Access 2007

Hallo,
Het zit als volgt: Er werd een query opgemaakt die mijn records sorteerde op familienaam en vervolgens op de voornaam. Bij het klikken op de query "Personennaamlijst", krijg ik een alfabetisch overzicht van de personen, aanwezig in het bestand, en gesorteerd zoals gevraagd. Aan de hand van deze lijst kan ik de gevonden persoon, waarvan ik gegevens wil raadplegen en/of wijzigen in een tweede formulier (Persoonsgegevens) oproepen, door dáár het gevonden recordnummer in te toetsen. Ik sta dus met twee tabbladen waartussen er geswitchd moet worden. Mijn vraag was dus, hoe kan ik door een dubbelklik hier of daar, binnen mijn keuzelijst, in mijn formulier terechtkomen met de gevraagde gegevens in het beeld?
Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk duidelijk geformuleerd heb.
Groetjes,

Ruuten,

Ik ben je nog een antwoord verschuldigd op je vraag.
Even op vakantie geweest en weer heel terug.

De volgende code denk ik lost je probleem op.
Maak in iedere geval een 'gebeurtenis procedure' bij je keuzelijst en bij 'Na bijwerken'.
Hier door wordt er iedere keer als het veld in de keuzelijst wordt bijgewerkt een VBA procedure opgestart.

Code:
Private Sub Keuzelijst_met_invoervak_AfterUpdate()
    ' De record zoeken die overeenkomt met het besturingselement
    Dim rs As Object

Set rs = Me.Recordset.Clone
    rs.FindFirst "[Id] = " & Str(Nz(Me![Keuzelijst met invoervak], 0))
    If Not rs.EOF Then Me.Bookmark = rs.Bookmark

Me![Keuzelijst met invoervak59] = ""

End Sub

De truuk is dat de Me.Bookmark het gehele formulier zal laten zien dat hoort bij de gevonden record.

Succes
Wim

Hallo,
Ben niet hele dagen met dergelijke problemen bezig. Ik laat dat soms rusten, dan komt men soms op andere ideeën.
Ik krijg jouw code niet in mijn "Query" ingelast.
Ik werk dus wel met een "Query", waar ik de namen van de personen alfabetisch gerangschikt heb. Ik krijg dus het Id-nr dat neerkomt op het recordnummer. Ik kan inderdaad het gekozen nummer onthouden en overschakelen naar het formulier, om daar de gegevens van de betrokken persoon op te vragen.
Wil je wel een Access-bestand doorsturen, maar "accdb"-bestanden staan niet in de lijst opgenomen.
In elk geval bedankt voor de moeite van het antwoorden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan