Recordnummer in query

Status
Niet open voor verdere reacties.

modbeek

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2006
Hoi,

Beetje suffe vraag maar ik kan het antwoord niet vinden... hoe krijg ik in een query het recordnummer (dat in bij de navigatieknoppen staat) in een kolom te zien? Moet hier een simpel stukje VB code achter hangen?

volgens mij is het me wel eens gelukt maar ik zou niet meer weten hoe... :confused:

Je kan een DCount gebruiken in je query:
RecNum: DCount("*";"Bestanden";"BestandID<=" & [BestandID])
Je hebt wel een numeriek (auto)veld nodig voor de check.

Hoi Michel,

Bedankt voor je antwoord, het is echter niet helemaal wat ik zoek, op deze manier krijg ik het recordnummer uit de oorspronkelijke tabel. Stel ik heb een tabel met leveranciers, key autonummering en NAW gegevens. Als ik de query gebruik om leveranciers uit Amsterdam te zoeken (select * from leveranciers where plaats = 'Amsterdam') klopt het recordnummer wat ik met jouw formule bepaal niet met het recordnummer dat ik zie bij de navigatieknoppen in de query. resultaat klopt wel met het recordnummer uit de oorspronkelijke tabel.

Nog suggesties?

De vraagstelling is licht verschoven.... nu wil je zo te zien het oorspronkelijke recordcounter nummer zien van je hoofdtabel, terwijl je ondertussen een selectiequery gebruikt om records uit diezelfde tabel te filteren. Zie ik dat goed? Je zou dan misschien kunnen proberen om een aparte query te maken voor je leveranciers zonder filtering, met de DCount om het recordnummer te vinden. Deze query koppel je dan aan je selectiequery, die is gebaseerd op de tabel. Volgens Bartjes moet je dan het veld met het recordnummer erbij kunnen pakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan