Records automatisch verplaatsen van de produktie tabel naar de archief tabel in Acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

twapee

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Hallo,

Allereerst wil ik aangeven dat ik een leek ben op het gebied van database's. Dus indien mogelijk graag een voledige uitleg omdat ik niet op de hoogte ben met het volledige vakjargon. Alvast hartelijk dank voor het begrip.
Ik heb een Access 2007 database (produktie) gemaakt met daarin alle apparatuur van de afdeling waar ik werk. Voor de personen die hier mee moeten werken werkt het prima. Nu heb ik bij elk apparaat een veld 'Status' gemaakt met daarin de mogelijkheden '1. in gebruik', '2. op voorraad' en '3. afgevoerd'.
Ik heb het verzoek gekregen om alle apparaten met de status '3. afgevoerd' uit de produktiedatabase te verplaatsen naar een zgn archief database. Ik weet alleen niet goed hoe ik dit moet aanpakken. Alle hulp is welkom.
Alvast hartelijk dank.

m.vr.gr. Twan

Dat proces bestaat uit twee stappen:
1. Een toevoegquery maken die de records met status <3. afgevoerd> kopieert naar de archief database tabel
2. Een verwijderquery maken die de records met status <3. afgevoerd> verwijdert.

Hallo Michel,

Sorry voor mijn late reactie maar ik doe dit soort zaken naast mijn dagelijkse werkzaamheden en had tot op heden nog geen tijd.
Jouw oplossing werkt perfect. Ik moet het nog wel even doorspreken met de personen die ermee moeten werken.
Bedankt voor de moeite.

mvrgr. Twan

Je kunt er eventueel een macro/procedure van maken die je onder een knop hangt. Dan is het straks één handeling.

Hallo Michel,

Ik heb de macro procedure onder een knop in het formulier gehangen en alles werkt zoals zou moeten. Nogmaals hartelijk dank voor de genomen moeite.

met vriendelijke groet,

Twan

Kan de vraag op <Opgelost>.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan