records bijvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdegeest

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
In bijgevoegde tabel moet ik de barcode verhogen met het aantal dat in de kolom "verschil" staat.
Bv. barcode = 125000 - verschil = 1
dan moet ik een nieuw record toevoegen met barcodenummer 125001.
De overige velden in de tabel blijven identiek als het record met barcode 125000

Bv. barcode = 126000 - verschil = 3
dan moeten er 3 records bijgevoegd worden nl.
barcode = 126001
barcode = 126002
barcode = 126003
de andere velden blijven dan weer identiek aan de waarden in barcode 126000

ik heb een screenshot bijgevoegd van mijn access tabel.
Alvast bedankt als er mij iemand kan helpen.

Bijlagen

• barcode.JPG
    barcode.JPG
    51,6 KB · Weergaven: 70
Dat kan alleen als je het programmeert, vrees ik. Een voorbeeldje daarvan is dermate specifiek dat ik eerst de vraag stel: kun je dat zelf maken als we een voorzetje geven? Zo niet: maak dan een voorbeeld db met de juiste tabellen en een paar records zoals in je plaatje. Ik sta niet te popelen om het zo na te bouwen. :)

Ben niet zo een krak in het programmeren.
Als je mij hiermee zou kunnen helpen zou ik heel dankbaar zijn.
In de bijlage heb ik een txt bestand gevoegd van de tabel in mijn access database.

Bijlagen

Zal er naar kijken vandaag!

Gekeken naar je tekstbestand, maar dat kan ik zo niet inlezen. Er staat allemaal 'troep' in zoals verticale lijnen, en horizontale lijnen. Kun je niet een gewone komma gescheiden export maken? Desnoods een Excel tabel? Die laatste kun je probleemloos in Access plakken.

Ai, mijn excuses hiervoor dan.
Ik zal het nodige doen en stuur de tabel dan opnieuw door.

OK :). Had het wat eerder kunnen melden :D

We gaan er mee aan de slag!

Ik heb je tabel ingelezen in een database, en volgende query er op los gelaten:
PHP:
SELECT Id, PS_ORDER_NO, post, batchnr, PS_BARCODE, verschil, (SELECT TOP 1 PS_BARCODE FROM tbl_barcode_tussentabel AS T1 WHERE T1.ID < tbl_barcode_tussentabel.ID ORDER BY T1.ID DESC ) AS VorigeBarcode, 
(SELECT TOP 1 PS_BARCODE FROM tbl_barcode_tussentabel AS T1 WHERE T1.ID > tbl_barcode_tussentabel.ID ORDER BY T1.ID ASC ) AS VolgendeBarcode, 
IIf([VolgendeBarcode] Is Null,0,[VolgendeBarcode]-[PS_BARCODE]) AS [Verschil BC]
FROM tbl_barcode_tussentabel;

In de vergelijking lijkt alles te kloppen, d.w.z. dat het (originele) veld [Verschil] altijd groter is dan het berekende veld [Verschil BC]. Dat betekent dus dat je, op basis van het veld [Verschil], inderdaad records kunt aanmaken die 'passen' tussen de bestaande records. De vraag is nu: als je deze query draait op je productie tabel (let op het Autoveldnummer ID dat ik gebruik in de formules), klopt het dan nog steeds? Want anders kan de procedure die de records aanmaakt dat niet aan. Die struikelt dan over de reeds bestaande nummers vermoed ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan