records laten updaten na uitvoeren van een parameter query

Status
Niet open voor verdere reacties.

fvds64

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2015
Hallo,

Ik heb een parameter query angemaakt waaruit een lijst aangemaakt wordt volgens een postcode. Deze lijst wordt uitgeprint. Nu zou ik willen dat een vakje "aangevinkt" wordt bij elke record die op deze lijst verscheen nadat deze lijst uitgeprint is.
Momenteel heb ik geprobeerd om dit te laten gebeuren via een update query na het sluiten van de lijst ("on close" event), het probleem is dat alle blanco vakjes worden aangevinkt en niet de vakjes van diegenen die op de lijst voorkwamen.
is er een mogelijkheid om de records te identificeren die in de query voorkwamen en zodoende deze te laten updaten?

Bedankt

Ik snap je werkwijze niet helemaal; als je een rapport hebt gemaakt waar de selectie(query) onder hangt, dan kun je die query ook als basis gebruiken voor de bijwerkquery. Je zou dan niet als resultaat mogen krijgen dat alle records worden bijgewerkt. Ik zou die actie overigens aan een printknop hangen en niet aan de <Bij sluiten> gebeurtenis. Want die wordt altijd uitgevoerd, ook als je het rapport dan niet geprint hebt.

Ok,

Hoe gebeurt dit dan? Maak ik een kopie van de selectie query en maak ik er een bijwerkquery van waarbij het vakje wordt aangevinkt of moet het anders?
Ik begrijp wat u bedoelt met het "bij sluiten" gebeurtenis. Is er dan een mogelijkheid om selectiequery te starten via een printknop en dan bijgevolg ook te laten bijwerken?

Dank voor de moeite.

Ik heb geen idee hoe je het nu hebt ingericht; blijkbaar heb je al wél de juiste records, maar van de rest van je procedure snap ik nog niet zoveel. Dus wat doe je precies?

Ik gebruik nu een printbutton. Bij het aanklikken van de button heb ik een macro aangemaakt waarbij het rapport wordt geopend, afgeprint en de bijwerk query wordt uitgevoerd. Dit lijkt goed uit te draaien. Na het uitvoeren van de bijwerk query wordt het vakje inderdaad aangevinkt, maar de records blijven verschijnen als ik de selectie query opnieuw uitvoer hoewel ik als voorwaarde "Is Null" gesteld heb voor het "aanvink"vakje. Dus dat moet ik nog even uitvlooien.. :-)

Een selectievakje heeft nooit de waarde Null. Dus daar ga je de slag niet mee winnen :).

Ik heb alles geprobeerd (true-false, yes-no, -1 en 0) maar het resultaat blijft hetzelfde. Alhoewel de checkbox is aangevinkt in de tabel, de resultaten blijven terugkeren in de selectiequery.
De query is een parameterquery (waarbij bvb de postcode moet ingevuld worden). Zou dit ergens een probleem geven?

Bedankt.

Zonder db kunnen we slechts aangeven hoe je het zou moeten doen. Als het dan niet werkt, dan wordt het erg lastig om te zien waar het fout kan gaan. Dus misschien dat je een voorbeeldje kunt maken?

Ik heb het probleem opgelost door het vak te veranderen in een gewoon tekstvak. De bijwerkquery vult nu gewoon "OK" in. In de selectiequery heb ik als voorwaarde gesteld dat dit vak Null moet zijn. De records komen zodoende niet meer in de bijwerkquery tevoorschijn eens ze uitgeprint zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan