Records met elkaar linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewpkort

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2006
Ik heb een tabel met aanvraag_id als uniek. In deze tabel staan schriftelijke verzoeken. Nu kan het voorkomen dat een schriftelijk verzoek het gevolg is van een eerder schriftelijk verzoek(en). Op het formulier moet dus kunnen worden aangegeven of dat er een verband bestaat met 1 of meer andere record in de tabel. Ik heb echter geen idee hoe ik dat kan maken.

Weet iemand een voorbeelddatabase waar zoiets in zit? Of weet iemand hoe je dat kunt maken?

Groeten,
Edwin

Je hebt een 1 op veel relatie tussen verzoeken onderling.
Voeg een kolom aanvraag_id_van toe aan je tabel, gegevenstype numeriek.
Definieer in het relatievenster een relatie tussen de aanvraagtabel zelf.
Dat doe je door de tabel 2 maal op te nemen aan het relatievenster, met een 1 op veel relatie tussen aanvraag_id en aanvraag_id_van.

Zelf even je formulieren bouwen, op dezelfde manier als je dat anders doet voor 1 op veel relaties.

FESTER

Ik kom er niet helemaal aan uit.

Stel ik open het formulier met aanvraag_id = 5
Deze aanvraag wil ik linken aan bijvoorbeeld aanvraag_id = 2 en aanvraag_id = 3

Wat komt er nu te staan in aanvraag_id_van ?
Bijvoorbeeld 1?
Dus dan krijg je
aanvraag_id = 5 en aanvraag_id_van =1
aanvraag_id = 2 en aanvraag_id_van =1
aanvraag_id = 3 en aanvraag_id_van =1

Maar dan formulier bouwen is voor mij nog niet zo eenvoudig. Hoe geneer je die 1?
En als ik vervolgens aanvraag_id = 6 heb, die hoort bij aanvraag_id = 7, hoe maak je dan aanvraag_id_van = 2

En als ik op een later tijdstip aanvraag_id = 3 nog wil koppelen met aanvraag_id =8

Maak een formulier met een gekoppeld subformulier.
Aanpak is precies hetzelfde als voor het opzetten van bijv. een formulier orders met een subform orderregels.

FESTER

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan