Het lukt mij zo snel niet om in jouw voorbeeldje een filterformulier te maken; dat komt doordat ik zowel 2003 als 2010 tegelijk gebruik, waardoor ofwel de een, danwel de ander niet jofel draait. Vandaag heeft 2003 de troefkaart.... Dat komt omdat ik het voorbeeld in 2003 heb gemaakt, en daarin heb bewerkt. Maar je kunt hem hopelijk wel openen en gebruiken....
Laat je niet gelijk afschrikken door de (best wel) ingewikkelde code die er in staat; het formulier is zodanig gemaakt dat je alles vrij simpel kunt overnemen in je eigen formulier. Er zijn (uiteraard) wel een paar voorwaarden....
1. Elk tekstvak dat je wilt gebruiken om te filteren, moet een naam hebben die begint met "txtFilter" + een nummer. Dus txtFilter1 en txtFilter2 zijn prima namen.
2. Elke keuzelijst met invoervak die je wilt gebruiken om te filteren, moet een naam hebben die begint met "cboFilter" + een nummer. Dus cboFilter1 en cboFilter2 zijn weer prima.
3. Elke keuzelijst die je wilt gebruiken om te filteren, moet een naam hebben die begint met "lstFilter" + een nummer. Dus lstFilter1 en lstFilter2 zijn ook prima.
4. Met keuzelijsten kun je meerdere waarden selecteren. Die optie wordt ook gebruikt in de code, dus die optie moet wel goed zijn ingesteld. dat doe je op het tabblad <Overige> van de eigenschappen van de keuzelijst. Hier moet de optie <Meervoudige selectie> op Enkelvoudig of Uitgebreid staan.
Elke zoeklijst maakt gebruik van dezelfde manier om aan te geven op welk veld de zoeklijst moet filteren. En wel de eigenschap <Extra Info> of in het engels:<Tag>.
Als je dus met een tekstvak automerken wilt filteren, maak je een tekstvak aan met de naam txtFilter1, en typ je bij <Extra Info>: Merk.
De filtering zou dan al moeten werken.
Bestudeer het voorbeeld, en kijk wat je nog meer nodig hebt. Bijvoorbeeld de knop om de filtering weer te verwijderen.
Ik zal ondertussen nog proberen om jouw voorbeeldje in elkaar te flansen.