records samenvoegen in één veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

MJJBROEKHUI

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
in een access database houd ik de status van enkele projecten bij. Iedere project heeft authentieke ID code. In de tabel opmerkingen projecten komen de volgende velden voor
- IDproject
- Datumproject
- Opmerkingenproject

Iedere week voer ik mijn commentaar in en dit rapporteer ik naar mijn leidinggevende.

In dit rapport staat naast de opmerkingen onder meer informatie die ik uit andere tabellen haal. Deze voeg ik samen tot één rapport. Echter, ik heb ruimte gebrek op mijn rapport.

De opmerkingen staat op datum onder elkaar. Iedere datum begint met nieuwe regel.

Nu wil ik er voorzorgen dat deze opmerkingen niet onder elkaar komen te staan, maar doorlopend achter elkaar (in één zin bijvoorbeeld) komen te staan.

Hier zoek ik een oplossing voor. Zelf denk ik aan de optie om meerdere records samen te voegen tot één veld. Ik heb al het nodige geprobeerd, maar het lukt mij niet.

Wie kan mij hierbij helpen? Een andere optie met zelfde resultaat is natuurlijk ook van harte welkom.

Hallo,

om alles samen te voegen tot 1 rij zul je met VBA aan de slag moeten.
Wellicht is het een optie om je rapportgegevens te exporteren naar Excel.

Groet,

Tardis

zoals je begrijpt heb ik liever niet dat het via Excel loopt.

heb je enige idee hoe ik dit met VBA moet aanpakken.

zoals je begrijpt heb ik liever niet dat het via Excel loopt.

Begrijp ik niet nee.

heb je enige idee hoe ik dit met VBA moet aanpakken.

Recordset gebruiken, daarmee door je query lopen (neem aan dat je rapport op een query is gebaseerd) en alle opmerkingen die bij hetzelfde projekt horen in een string zetten.
Daarop vervolgens de Rowsource van je rapport baseren.
VBA zul je zelf moeten schrijven.

Groet,

Tardis

het rapport bestaat uit meerdere verschillende tabellen. Deze moet ik dan allemaal naar Excel exporteren. Alles is gekoppeld aan het ProjectID. De onderliggende tabellen hebben meerdere records. Qua layout is dit niet te doen in Excel.

Bestaat er een optie om de gegevens van opmerkingen te exporteren, vervolgens naast elkaar te zetten in Excel (dat weet ik wel hoe dat moet) en dit weer te importeren in Access?

Bestaat er een optie om de gegevens van opmerkingen te exporteren, vervolgens naast elkaar te zetten in Excel (dat weet ik wel hoe dat moet) en dit weer te importeren in Access?

Dat kan.
Maak een query en exporteer deze naar Excel.
Excel bestand aanpassen, opslaan als csv bestand en vervolgens importeren in Access.

Ik ben zelf niet zo'n Exceller maar dacht dat je in Excel ook kunt groeperen.

Wellicht is het een optie om subrapporten in je Access rapport te gebruiken.

Probeer anders je gegevens zoveel mogelijk te minimaliseren.
Je zou ook aan een globaal rapport kunnen denken (met algemene korte opmerkingen) en een detailrapport (zodat er zonodig "ingezoomd" kan worden).

Daarnaast zou export naar een XML bestand of een HTML bestand een optie kunnen zijn.

Groet,

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan