records samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Holsteenskristo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2011
hey allemaal,

Ik heb een probleem,
Het betreft een programmaatje waarmee arbeiders van een klein bedrijfje hun start en eind tijd moeten ingeven hoelang iemand gewerkt heeft aan een bepaald project.
omdat de stoptijd later word ingeduwd komt dit in een ander record.
2.JPG
zoals jullie zien in de afbeelding moeten de 2 records samengevoegd worden want de eerste 3 kolommen zijn het zelfde.
1.jpg
Weet iemand hoe ik dit voor mekaar krijg? ben al een tijdje aan het zoeken maar kom er niet aan uit.

alvast bedankt,
Kristof

Ik zou afstappen van het op deze manier opslaan van je werkuren; het lijkt mij een stuk logischer om met één record te werken waarin je de tijden vastlegt. Of, een andere optie, één veld gebruiken voor de werkdatum/tijd, en één veld met een keuzelijst Start of Eind. Op een formulier vul je vervolgens de begin- en eindtijd in. Met jouw constructie is eigenlijk niet te werken lijkt mij.... Je zult ook hebben nagedacht over de verschillende combinaties die je wel en niet wilt toelaten in je database? Het lijkt mij bijvoorbeeld niet logisch dat iemand in een week 5 starttijden invoert, en maar 3 eindtijden. Want wat is er dan in de tussentijd gebeurd? Dus dat zal je willen afvangen. Komt het voor dat de werkuren over twee dagen worden verdeeld? Bij avonddiensten bijvoorbeeld?
Ik zou in ieder geval geen oplossing maken voor je huidige probleem, want dat is het paard achter de wagen spannen... Voorkom het probleem dus!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan