Records sorteren in recordset ADODB

Status
Niet open voor verdere reacties.

mindgame112

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Beste mensen hier weer ik met een vraag,

Ik heb een recordset waarin ik graag iets wil sorteren maar ik krijg elke keer een foutmelding Verwacht instructie einde. Ik heb echt al alles geprobeerd met haakjes overal maar kom er niet uit iemand een idee ?

Code:
strSQL = "SELECT * FROM tblContacten WHERE tblContacten.ClientId = " & Me.keuze_client ORDER BY tblContacten.Contactdatum DESC

Deze code werkt dus niet ... dan krijg ik die foutmelding

Volgens mij is het probleem dat ik die variabele gebruik maar ik weet nu even niet zo snel hoe ik daar omheen kan werken ?

Alvast bedankt !

Moet je de string niet afsluiten met een aanhalingsteken? Zie het rode teken.

Code:
strSQL = "SELECT * FROM tblContacten WHERE tblContacten.ClientId = " & Me.keuze_client ORDER BY tblContacten.Contactdatum DESC[COLOR="Red"]"[/COLOR]

dat werkt ook niet hij geeft aan dat bij ORDER een instructie einde wordt verwacht dus ik heb geen idee. die quote aan het einde kan ook niet omdat er geen beginquote is dan :(

Maar toch bedankt voor de hulp hoop dat er nog meer ideeen zijn !!

Tja, je SQL code houdt ineens halverwege op na de Me.keuze_client. Dit zou wel werken:

Code:
strSQL = "SELECT * FROM tblContacten WHERE tblContacten.ClientId = " & Me.keuze_client & " ORDER BY tblContacten.Contactdatum DESC

Jammer René, maar daar zit ook nog een foutje in.
Dit moet 'm zijn:

strSQL = "SELECT * FROM tblContacten WHERE tblContacten.ClientId = " & Me.keuze_client " & " ORDER BY tblContacten.Contactdatum DESC"

Quootjes kunnen toch wel heeeel erg hardnekkig zijn.....
We maken er (definitief? dit van:

strSQL = "SELECT * FROM tblContacten WHERE tblContacten.ClientId = " & Me.keuze_client & " ORDER BY tblContacten.Contactdatum DESC"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan