Records subformulieren printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

scarie

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Ik zit met het volgend probleempje namelijk, ik heb een gewoon hoofdformulier en een subformulier. In het subformulier worden records gezocht via een keuzelijst in het hoofdformulier. Het subformulier is gebaseerd op een query. Dus via het hoofdformulier filter ik het subformulier. Alles functioneert prima maar nu zou ik de gegevens die verschijnen in het subformulier willen afprinten. Het subformulier staat wel in een gegevensbladweergave. Doe ik dat via een rapport aan te maken? En indien wel hoe fix ik dat het beste in mekaar.

Dank bij voorbaat

Maak een rapport dat de gegevens bevat die je wilt printen.
Maak op het formulier een knop om het rapport te openen.
Zorg dat in de code waarmee het rapport geopend wordt bij de selectiecriteria dezelfde criteria komen die gebruikt worden om de gegevens op het subformulier te filteren.

Ik ga dat eens proberen, ik dacht het al een klein beetje dat het in die richting zou uitgaan, maar nu ik een antwoord krijg van een accessdeskundige gelijk U moet het wel lukken.

Dank

Eindelijk gevonden...
Het heeft wat moeite gekost om de goede filter te vinden omdat het een tekst is die ik wou filteren. Voor wie het interesseert ... Ik heb eerst een rapport gemaakt zoals Barthuls gezegd heeft en daarna een printknop in het hoofdformulier geplaatst met de volgende code:

Private Sub Knop146_Click()
On Error GoTo Err_Knop146_Click

Dim stDocName As String

stDocName = "rapportnaam"
DoCmd.OpenReport stDocName, acViewPreview, , "[Het_te _filteren_veld_in_rapport] = '" & Me![Het_te _filteren_veld_in_hoofdformlier] & "'"
Exit_Knop146_Click:
Exit Sub

Err_Knop146_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Knop146_Click

End Sub

Een stukje slimmer geworden...dankzij Barthuls
Nogmaals Dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan