Records tellen van een subform

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebo51

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Hallo forumleden.

Vraagje:

Ik heb een hoofdformulier "klanten" en een gekoppeld subformulier "notities"
Via een button op het hoofdformulier kan de gebruiker het subform opvragen en een notitie plaatsen (en later teruglezen) bij de betreffende klant.

Nu wil ik graag dat bij de button op het hoofdformulier een veldje geplaatst wordt waarin de gebruiker kan zien hoeveel notities (lees records in het subform) al bij de betreffende klant zijn ingevoerd.
De gebruiker kan dan direct zien of er uberhaupt noties voor deze klant zijn ingevoerd.
Ook zou het mooi zijn dat de datum van de laatste notitie ook in een (apart veldje?) zichtbaar is.

Is dit mogelijk en hoe krijg ik dit voorelkaar.

Bedankt maar weer...

Ik heb het inmiddels zelf opgelost:

In de tabel 'notities' heb ik een veld aangemaakt "teller" met een standdaardwaarde op 1.
Dit veld opgenomen in de query die gekoppeld is aan het form. notities.

In de betreffende query is een criterium opgenomen waardoor alleen de records met notities worden getoond die verbonden zijn met de betreffende klantrecord (criterium is: [Formulieren]![klanten]![klantnummer] )

Verder in het formulier 'klanten' een nieuw subformulier opgenomen die gekoppeld is aan de query.
In dit subform de velden 'klantnummer' en 'notitienummer' meegenomen (zodat het subform is gekoppeld aan het frm 'klanten' ) en het veld 'teller'
In de voettekst van het subform een nieuw veld waarin de som van het veld 'teller' wordt gedaan.

Tenslotte op het frm 'klanten' een onafh. tekstveld met de verwijzing naar het veld in de voettekst van het subform.

klaar;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan