Zonder een voorbeelddb is het lastig om te zien wat er niet klopt in een rapport; er zijn nogal wat instellingen die een probleem kunnen veroorzaken. Als je een Groepering instelt op een veld, kun je aangeven of je een Kop- en/of Voettekst wilt voor dat veld. Omdat je een berekening wilt maken op basis van een Groep, moet je die optie (voettekst waarschijnlijk?) wel gebruiken.
Als je geen of minder records te zien krijgt, heb je misschien ergens extra pagina's gekregen. Normaal gesproken verandert het instellen van een Groepering niks aan de Records die je gebruikt, dus je zult alles gewoon moeten blijven zien. Hooguit op meer pagina's....
Wat je tweede opmerking betreft:
ik heb sommige vakjes waar bijvoobeeld zou moeten geteld worden hoeveel keer het woordje amateur of professioneel erin vermeld staat....
Ik ga er maar voor het gemak van uit dat je hier nog steeds met selectievakjes werkt... Ik weet natuurlijk niet wat je wilt optellen, maar als je verschillende opties hebt, moet je daar verschillende berekeningsvelden voor maken. Tenzij je alles bij elkaar wilt optellen, maar ook dan geldt dat je dat in de formule moet opnemen: =ABS(SOM([Veld1]))+ABS(SOM([Veld2])) etc.
NOgmaals: met SOM tel je de waarden bij elkaar op, met ABS maak je een negatief getal positief. Dus -1 wordt dan 1. Zes aangekruiste records in een groep zou dus het getal 6 moeten opleveren, want de overige velden (met de waarde 0) veranderen niks aan het totaal.