• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

records terug lezen ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

kibus

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
beste kenners,

Ik heb een txt bestand die zo `n 1250000 regels bevatten elke dag wordt dit groter is het mogelijk om via een macro de eerste 30000 regels op te halen en te plaatsen in blad 1 de volgende 30000 op blad 2 enzv zodat ik het dan kan bewerken..

alvast bedankt

Ja, dat is mogelijk.
Maar heb wel niet dadelijk voorbeeldcode voorhande, en jammergenoeg ook geen tijd om me er aan te zetten.

Kijk eens in de Help bij Line Input #, daarmee kun je regel voor regel van een sequentieel bestand inlezen:

Code:
Dim TextLine
Open "TESTBSTD" For Input As #1    ' Open file.
Do While Not EOF(1)    ' Loop until end of file.
    Line Input #1, TextLine    ' Read line into variable.
    Debug.Print TextLine    ' Print to the Immediate window.
Loop
Close #1    ' Close file.

Overigens: 1.250.000 regels en dan opsplitsen per 3.000, da's 416 tabbladen ........

Hoi

ik heb een voorbeeldje gemaakt zou je hier eens naar kunnen kijken ?

kom er niet echt uit :rolleyes:

Bijlagen

Zie de macro in dit bestandje. Kan allemaal mooier en zo, maar werkt wel

Ik veronderstel dat de TS hiermee wel aan de slag kan.

Nog een kleine opmerking: Momenteel schrijf je elke regel dadelijk in een cel. Dat wil zeggen in dit geval 4014 schrijfbewerkingen naar Excel, wat "tijdrovend" is (in computerland uiteraard-het kost veel tijd om te switchen tussen VBA en een werkblad). Beter is die lijnen wegschrijven in een array bv. per 1000 records (zoals gevraagd) en dan die array met 1000 records wegschrijven naar een werkblad. Dat zou in deze situatie maar 5 schrijfbewerkingen vragen, en zal dus een stuk performanter zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan