records toevoegen d.m.v vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

jo geuens

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2010
Hallo,

ik heb een formulier (weekplanning) en een subformulier dagen nu zou ik door 1 knop op het form week 5 dagen van Ma tot Vr ( records willen toevoegen in het subform dagen
is dit mogenlijk met vba en hoe doe ik dat dan .

Ik vermoed dat je het over een Access database hebt, maar daar blijkt weinig van uit je vraag. En gezien de response, ben ik niet de enige die daar geen benul van heeft. Voor hetzelfde geld heb je een exotische database in Timboektoe staan...Dus een béétje meer informatie kan geen kwaad.... Overigens is het geen probleem als we het over Access hebben.

hoi octafish

idd het gaat over access had dit moeten vermelden .
hoe begin ik er dan aan om achter mijn knop deze vba code te zetten .
zodat er 5 records toegevoegd worden in mijn tabel (week) van Ma tot Vr met in de kolom Dag Maandag, Dinsdag enz...

Ik gebruik deze routine om een datumtabel te vullen. Die is simpel aan te passen.
Code:
Dim iStart As Long, iEind As Long

iStart = CDbl(DateSerial(year(Date), 1, 1))
    iEind = CDbl(DateSerial(year(Date) + 1, 1, 1))

With CurrentDb.OpenRecordset("tDatum")
        Do While iStart < iEind
            If WeekDay(CDate(iStart), vbMonday) < 6 Then
                .AddNew
                !Werkdag = CDate(iStart)
                .Update
            End If
            iStart = iStart + 1
        Loop
        .Close
    End With

hallo

kom er toch niet uit hoor misschien kan je me verder helpen ?

heb er een voorbeeldje van gemaakt.Bekijk bijlage week.rar

het is mijn bedoeling als ik op de knop nieuwe week klik dat er een nieuwe week gemaakt word met daarin 5 dagen van ma tot vr .
met in de kolom datum de datum en de kolom werkdag de dag

Waarom ook weeknummer en weekdag invoeren? Die herleid je namelijk uit de datum zelf als je het nodig hebt. Nu ben je dataredundantie aan het maken.

hoi

dat kan maar zover rijkt mijn kennis niet in vba in excel is me dat al wel eens gelukt maar das weeral een tijd geleden .
en dan heb ik nog geen 5 record met de datums van de nieuwe week he

dat kan maar zover rijkt mijn kennis niet in vba in excel is me dat al wel eens gelukt maar das weeral een tijd geleden.
Daar heb je geen VBA voor nodig (net zo min als in Excel trouwens). Kan dus gewoon in een query:

Code:
Weekdag: Weekday([datum];2)
Weeknummer: DatePart("ww";[datum];2;2)
Weekdag tekst kort: Format([datum];"ddd";2;2)
Weekdag tekst lang: Format([datum];"dddd";2;2)

weer een stukje verder

Bekijk bijlage week.rarde week nr en dag zijn me gelukt maar als ik nu je code gebruik dan word er wel voor heel het jaar in de query tdatum de dagen aangemaakt.
hoe kan ik deze zo maken dat er maar 1 jaar gemaakt kan worden telkens ik nu op de knop druk word in de Querry tdatum een nieuw jaar bijgemaakt en dat is niet de bedoelling
ook kan ik 2 dezelfde weken aanmaken dat is ook niet de bedoelling hoe pak ik dat aan .

hier mijn vb weer .
alvast bedankt voor de hulpBekijk bijlage week.rar

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan