Records toevoegen via Formulier, alleen NA bevestiging

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanvanderLugt

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2013
Goedemiddag, het volgende probleem:

In access2007 heb ik een formulier gemaakt waarmee ik records kan toevoegen in een tabel. het formulier (en ook de tabel) bestaat uit 4 velden. Als ik steeds 'doortab' in het formulier dan wordt het record toegevoegd na het laatste veld.

Dit wil ik eigenlijk niet: Ik wil pas dat het record toegevoegd wordt na een bevestiging (ik dacht door een knop in te voegen)

Hoe krijg ik dat voor elkaar? ik heb wel een knop ingevoegd maar dat voorkomt niet dat het record toch wordt toegevoegd zonder dat er op de knop geklikt hoeft te worden..

Je kunt een gebeurtenis gebruiken:
Code:
Private Sub Form_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
    If Not MsgBox("Weet je zeker dat je wilt opslaan?", vbYesNo) = vbYes Then
        Cancel = True
    End If
End Sub

Ik kom er nog niet uit. Waar plaats ik die gebeurtenis dan? Bij het formulier? of bij de knop?
Heb geen ervaring met het gebruiken van deze programmeercode...

Deze code is universeel; kopieren en plakken in de VBA van je formulier, en hij zou al moeten werken. Je hebt ook geen extra knop nodig, want de bevestiging wordt via de Msgbox gevraagd.

Ik heb het volgende gedaan maar het werkt nog niet: In Access het formulier geopend in de ontwerpweergave. Ik open het eigenschappenvenster en selecteer "formulier". Vervolgens ga ik naar "Voor bijwerken". Bij opbouwfunctie kies ik "opbouwfunctie voor progrommacode". Visual Basic opent en ik plak jouw code erin en sluit Visual Basic weer.

Wat doe ik dan fout?

Ik heb het volgende gedaan maar het werkt nog niet
Da's het soort opmerking waar ze in de garage ook altijd heel blij mee zijn ;) Wat doet-ie niet? En belangrijker: wat doet-ie wel?

Haha ik dacht misschien weet je dan direct wat er niet goed gaat....maar wat ie wel doet, eigenlijk hetzelfde als daarvoor: Het formulier slaat de record op zonder dat er een actie van de gebruiker voor nodig is (bevestiging, klikken op een knop of iets dergelijks). Dus als je na het laatste veld in het formulier 'doortabt' dan is voor je het weet de record opgeslagen......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan