Records toevoegen via formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste mensen, ik heb een voorbeeld formulier gedownload waar bij de knoppen in de onderste schuifbalk niet te gebruiken zijn. Het gaat dan om het pijltje volgend record en het pijltje volgend/nieuw record. Als ik in de ontwerpweergave kijk staat bij records toevoegen etc staat alles op ja. Wat zie ik over het hoofd om dit te kunnen aanpassen zodat ik wel records kan toevoegen en bladeren via de schuifbalk ?? Friend

Als je geen records kunt toevoegen met de knop, en ook niet kunt bladeren, dan lijkt het er op dat er geen tabel/query achter het formulier hangt. Het formulier ziet dan maar één 'record' en dan valt er uiteraard niets te bladeren.
Een andere reden dat je geen records kunt toevoegen is, als je dus wel een query hebt met 'één record als basis, dat de query zodanig is gebouwd dat hij niet geschikt is voor het toevoegen/bewerken van records. Ook in dat geval zal tenminste het knopje <Nieuwe record> nooit gaan werken. Dit heeft verder niets met de instellingen van het formulier te maken; als de onderliggende bron niet kan worden bewerkt, blokkeert dat gegeven het hele formulier.

OctaFish, Je heb mij op het goede spoor gezet :thumb::thumb: (Ik had ook niet anders van je verwacht) Veel dank wederom. Het formulier was inderdaad niet gekoppeld aan een recordbron alsmede ook de velden niet. Alles aangepast en doet wat het moet doen. :) Thanks. Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan