Records verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Velderaf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2004
Hallo! Hoe kan ik ervoor zorgen dat een bepaalde record automatisch naar een ander bestand verplaatst wordt als ik een vinkje heb gezet bij bijv. 'Geen interesse' of 'Terugbellen'. Het bestandje waar ik mee zit te oettelen staat hier: http://www.aqua-sol.nl/Klantenbestand.mdb

Ik heb totaal geen ervaring met Access en kan nergens iets vinden hierover en dit is het enige wat ik eigenlijk nog wil toevoegen aan functionaliteit.

Als iemand het kan doen voor mij wil ik er ook wel voor betalen.

Bedankt en tot horens!

Waarom zou je bepalde records nar een ander bestand willen verplaatsen???

Is het niet praktischer om per record in een extra veld bij te houden wie er "geen interesse" vertoonde of wie je moet "terugbellen"?

Met een eenvoudige query kan je achteraf uit één bestand gaan selecteren wat je precies wilt.

Of zie ik het verkeerd?

Groetjes van Marrosi

Het (bel)bestand wordt telkens aangevuld met nieuwe adressen. Als alles in 1 bestand zou blijven wordt het wel erg groot. Bovendien vind ik het handig als de mensen welke teruggebeld willen worden in een ander formulier komen, de mensen zonder interesse uit het te bellen bestand worden verwijderd en de records met foutieve (naw) gegevens ook verplaatst worden naar een apart bestand. In ieder geval wil ik ze niet meer tegenkomen in het formulier van waaruit gebeld wordt. Ik kan dan ook makkelijk de foute adressen terugsturen naar het bedrijf die 1 euro per adres vraagt en deze omruilen voor nieuwe adressen die wel kloppen.

Een extra veld waarin je aangeeft wat voor soort record of het is (wel of geen interesse) is toch de beste oplossing.
Je hebt niet gezegd wat je groot vindt. Een tabel met 500000 (vijfhonderd duizend) records is voor MS Access nog niet groot. Groot begint pas bij mer dan 2 miljoen records (mits je database ontwerp correct is. Dit betekent goed gebruik van referentiele integriteit, betekenisloze sleutels, indexen etc.).
De gegevens op twee formulieren tonen is ook geen probleem, je kunt zoveel formulieren op één tabel laten werken als je wilt, alhoewel dat in dit geval waarschijnlijk niet nodig is want je kunt bij het openen van je formulier kijken of er wel of geen interesse is en dan je formulier (denk aan titel en captions bijvoorbeeld) voorzien van de juiste object waarden.

Tja en als je alleen maar de mensen in een formulier wilt hebben die je terug wilt bellen kun je een query maken van de tabel waarbij alleen de waarden voor terugbellen worden getoond en aan de hand van deze query een formulier te bouwen en klaar.
Zo simpel als wat. Je kunt dat zelfs doen met dat vinkje waar je het over had. Wanneer het vinkje aangevinkt is, dus terugbellen (in het queryontwerp is dat bij criteria 'Ja') kun je hier al een formulier mee maken waarop alleen diegenen staan die je terug wilt bellen. En dit kun je ook doen voor mensen die je niet terug wilt bellen, kies dan voor het criteria 'nee'.

En als er telkens nieuwe mensen bijkomen, dat maakt niet uit. Want de query kijkt telkens opnieuw naar de waarden. Wanneer je in formulier 1 bijv. de nieuwe mensen invoert. En als je dan naar formulier 2 (alle terugbellers bijv.) zapt, staat diegene er direct al in.

Je hoeft hier dus absoluut geen apart bestand van te maken.
net wat Bartuls zegt, 2 miljoen records begint iets moeilijker te worden voor access op 1 voorwaarde: dat je er geen foto's in hebt zitten, die vreten ruimte.
De maximale grootte van een accessbestand bedraagt ongeveer 2GB.

Hartelijk dank voor de antwoorden. Ik ben echter geen Access wonder en ga het daarom uitbesteden want mij lukt het niet. Evengoed erg bedankt allemaal. :thumb:

Vooruit, hier is m'n versie. Ik hoop dat je dit bedoelt, ik heb niet de lay-out mooi gemaakt, moet je zelf maar doen, ik denk dat je dit wilt hebben, kijk maar naar de rapportjes. Is eenvoudiger te overzien en nog uit te printen ook!
Je voert gewoon je mensen in het formulier klantenbestand en wanneer je een vinkje hebt gezet en naar een rapport gaat waarover dat vinkje eigenlijk gaat, staat die naam er tussen.
Je hoeft hiervoor maar 1 tabel te gebruiken.

Laatst bewerkt:
Japsur hardstikke bedankt voor de genomen moeite! Ik heb het bekeken en zo te zien gaat het helemaal lukken. Waar mag ik die fles wodka/whisky/whatever heensturen? Of drink je niet :) Nogmaals bedankt, echt super.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan