Records verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Velderaf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2004
Hallo! Hoe kan ik ervoor zorgen dat een bepaalde record automatisch naar een ander bestand verplaatst wordt als ik een vinkje heb gezet bij bijv. 'Geen interesse' of 'Terugbellen'. Het bestandje waar ik mee zit te oettelen staat hier: http://www.aqua-sol.nl/Klantenbestand.mdb

Ik heb totaal geen ervaring met Access en kan nergens iets vinden hierover en dit is het enige wat ik eigenlijk nog wil toevoegen aan functionaliteit.

Als iemand het kan doen voor mij wil ik er ook wel voor betalen.

Bedankt en tot horens!

Waarom zou je bepalde records nar een ander bestand willen verplaatsen???

Is het niet praktischer om per record in een extra veld bij te houden wie er "geen interesse" vertoonde of wie je moet "terugbellen"?

Met een eenvoudige query kan je achteraf uit één bestand gaan selecteren wat je precies wilt.

Of zie ik het verkeerd?

Groetjes van Marrosi

Het (bel)bestand wordt telkens aangevuld met nieuwe adressen. Als alles in 1 bestand zou blijven wordt het wel erg groot. Bovendien vind ik het handig als de mensen welke teruggebeld willen worden in een ander formulier komen, de mensen zonder interesse uit het te bellen bestand worden verwijderd en de records met foutieve (naw) gegevens ook verplaatst worden naar een apart bestand. In ieder geval wil ik ze niet meer tegenkomen in het formulier van waaruit gebeld wordt. Ik kan dan ook makkelijk de foute adressen terugsturen naar het bedrijf die 1 euro per adres vraagt en deze omruilen voor nieuwe adressen die wel kloppen.

Een extra veld waarin je aangeeft wat voor soort record of het is (wel of geen interesse) is toch de beste oplossing.