Records zichtbaar in kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Artemiss

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2009
Ik heb een een query ("Inzetten_op_kalender") met de volgende velden:

Datum
Nickname
Inzet
Bij winst

En ik heb een formulier ("Inzetten_in_kalender") gebaseerd op deze query met een Active-X kalender erin, waarin ik als controlsouce de query heb opgegeven.
Ik zie dat hij de records wel aan de datums heeft gekoppeld, maar ik zie de gegevens van de records niet in de kalender.
Wat ik graag wil is dat hij in de kalender de verschillende records allemaal tegelijk laat zien.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Bijvoorbaat dank!

Kun je een voorbeeld database meeposten? Want de vraagstelling is nu een beetje vaag. Ik heb wel een paar oplossingen met Kalender controls, dus ik denk wel dat ik je een beetje op weg kan helpen.

Michel

Beste Octafish,

In de bijgevoegde database staan alle tabellen, query's en formulieren die ik tot nu toe heb gemaakt mbt dit programma-onderdeel.

Als je in het formulier door de records heen loopt, zie je wel dat hij in de kalender op de juiste dagen gaat staan, maar ik wil graag dat hij in het hokje van 24 november van alle drie de inzetten op die datum achtereenvolgens de Nickname, Inzet en Bij winst laat zien. Bij voorkeur op drie regels, dat ziet er wel zo netjes uit. En hetzelfde voor de 2 inzetten op 28 november.

Ik ben nu al een hele tijd bezig en begin eigenlijk te denken dat het gekozen Active-X element niet het juiste is voor wat ik wil. Of misschien moet ik er geen formulier van maken, maar een rapport. Alleen kom ik er in ieder geval niet uit.

Bijlagen

Hoi Arte,

Ik heb je formulier bekeken, en er wat mee lopen klooien. Wat ik gedaan heb, is het volgende:

Ik heb een keuzelijst gemaakt, die als bron alle datums heeft uit je gegevenstabel. Als je een waarde uit deze lijst selecteert, krijg je alle bijbehorende records te zien.
Eventueel kun je een rapport maken, waarbij je wat gemakkelijker kunt groeperen, want een formulier is daar eigenijk niet voor bedoeld. Wel kun je, zoals in jouw geval, een filtering toepassen op een form.

Komt dit in de buurt?

Michel

Bijlagen

Hoi Michel,

Ik ben bang dat er iets niet goed gegaan is bij het toevoegen van het bestand, want dat is nog precies hetzelfde als toen ik het toevoegde.

En, voor zover ik het zo kan beoordelen, is de door jou aangedragen oplossing ook niet echt wat ik zoek. Ik wil echt dat ik in een oogopslag voor een hele maand kan zien wie op welke dag hebben ingezet. Eigenlijk net zoals bijvoorbeeld je agenda in outlook eruit ziet (als je hem op maandoverzicht zet, uiteraard), daarin zie je ook precies op welke dagen je een afspraak hebt, zonder dat je een bepaalde dag hoeft te selecteren.

Ik denk in ieder geval dat Active-X kalender hier niet voor geschikt is, die is volgens mij echt puur bedoeld om een datum te kunnen selecteren.

Als je nog meer ideeen hebt dat hoor ik het natuurlijk graag, en mocht ik er zelf uitkomen, zal ik dat ook even laten weten.

Gr. Frauke

Frauke,

Jouw probleem is een simpel probleem.
Je moet alleen de juiste database tabellen gebruiken.

In jouw voorbeeld zou Inzet-per-datum de tabel moeten zijn die je in het formulier gebruikt.Hierdoor kan je door de kalander bladeren en worden alleen die datums getoond die in deze tabel zitten.
Dat betekent dus maar twee datums i.p.v. de vijf datum die er nu in Inzetten-op-kalender staan.

Om nu per datum alle records die bij deze datum horen te laten zien kan je een subformulier maken die voor iedere datum alle records laat zien.

Ik heb een voorbeeld toegoevoegd zodat het je duidelijk wordt.

ps. de tabellen Inzetten-op-kalender en Overzicht-per-datum bevatten de de zelfde data dus ik zou Inzetten-op-kalender weggooien.

Succes

Wim

Bijlagen

Jippie de Pippi!!

Hi Michel en alle andere die dit lezen,

Ik heb een oplossing gevonden voor mijn probleem, een combinatie van Access en Excel.
Voor eenieder die ooit net zoiets wil maken, heb ik het excelbestand bijgevoegd.

(NB! De gegevens op het tabblad querydata zijn nu losgekoppeld van de database ivm grootte bestand, maar behoren natuurlijk dmv een databasequery gekoppeld te zijn aan de tabellen/queries in de database)

Bijlagen

Hi Michel en alle andere die dit lezen,

Ik heb een oplossing gevonden voor mijn probleem, een combinatie van Access en Excel.
Voor eenieder die ooit net zoiets wil maken, heb ik het excelbestand bijgevoegd.

(NB! De gegevens op het tabblad querydata zijn nu losgekoppeld van de database ivm grootte bestand, maar behoren natuurlijk dmv een databasequery gekoppeld te zijn aan de tabellen/queries in de database)

Frauke,

Als jij er blij mee bent, dan ben ik dat ook.

Wim

Wim,

Ik ben er heel gelukkig mee, dat is het mooie van programmeren, toch?
Je kan er vreselijk gefrustreerd van raken, maar het gevoel dat je krijgt als het dan eindelijk werkt, maakt alle frustraties meer dan goed!
En als je er dan ook nog andere mensen gelukkig mee maakt, is helemaal mooi meegenomen...;)

Groetjes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan