mindgame112
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 okt 2009
Beste mensen hier,
Ik ben nu bezig met een nieuwe manier om mijn records te wijzigen met een unbound form omdat anders per ongeluk wijzigingen worden gemaakt. En nu heb ik meer controle over wat er wel en niet de tabel in gaat.
Maar mijn probleem is het volgende:
Ik gebruik nu deze code:
Maar door het gebruik van de ADODB recordset kan ik wel nu zo die informatie opschrijven maar als ik op dezelfde manier de record wil opslaan nadat wijzigingen zijn gemaakt herkent hij rs.edit niet meer.
Nu stond er ergens dat dat komt omdat je dan een DAO recordset moet gebruiken maar als ik alles verander in DAO dan werkt set rs = NEW recordset niet meer. ook niet set rs = new DAO.recordset. Kan ik iets anders gebruiken dan bij dat new recordset of met een ADODB database een andere manier gebruiken om de record te editten ?
Is beetje lastige vraag hoop dat ik genoeg info gegeven heb.
Met vr. gr.
Sjoerd
Ik ben nu bezig met een nieuwe manier om mijn records te wijzigen met een unbound form omdat anders per ongeluk wijzigingen worden gemaakt. En nu heb ik meer controle over wat er wel en niet de tabel in gaat.
Maar mijn probleem is het volgende:
Ik gebruik nu deze code:
Code:
Dim rs As ADODB.Recordset
Set rs = New ADODB.Recordset
Dim strSQL As String
strSQL = "SELECT * FROM Stoffenlijst_Volledig WHERE Stoffenlijst_Volledig.Id = " & Me.Keuze_delete
rs.Open strSQL, CurrentProject.Connection, adOpenKeyset, adLockReadOnly
If rs.EOF And rs.BOF Then
MsgBox "Er is iets fout gegaan, probeer opnieuw"
rs.Close
Set rs = Nothing
Exit Sub
Else
Me.txtSynoniemen = rs!Synoniemen
'hier staat nog veel meer van hetzelde
rs.Close
Set rs = Nothing
End If
Maar door het gebruik van de ADODB recordset kan ik wel nu zo die informatie opschrijven maar als ik op dezelfde manier de record wil opslaan nadat wijzigingen zijn gemaakt herkent hij rs.edit niet meer.
Nu stond er ergens dat dat komt omdat je dan een DAO recordset moet gebruiken maar als ik alles verander in DAO dan werkt set rs = NEW recordset niet meer. ook niet set rs = new DAO.recordset. Kan ik iets anders gebruiken dan bij dat new recordset of met een ADODB database een andere manier gebruiken om de record te editten ?
Is beetje lastige vraag hoop dat ik genoeg info gegeven heb.
Met vr. gr.
Sjoerd