Recordset en Columns

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartprins999

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Berichten
11
En nog een vraagje :d

Ik heb een Recordset waar ik een record (lees klant) selecteer waar ik vervolgens een brief voor maak met bladwijzers in Word en velden in Access

Nu heb ik alleen in mijn formulier een listbox met invoerveld gebruikt waar een regio geselecteerd wordt. Voor deze regio wordt in mijn formulier de tweede column weergegeven bijvoorbeeld "Regio Noord-Holland" maar in opslag wordt het id van dat veld gebruikt bv "2"

Ik heb dit een aantal keer weten te omzeilen in andere stukje vba met [Regio].Column(1). Wordt dit ook bij een recordset ondersteund?
Als ik dit bij een recordset probeer krijg ik namelijk operator fouten.

Bedankt voor het meelezen en meedenken!!

Groet

Bart
 
Ik heb een Recordset waar ik een record (lees klant)
Je bedoelt natuurlijk: Ik heb een klant waar ik een record (lees Recordset) :).

Je werkwijze klinkt mij nodeloos ingewikkeld in de oren. Een standaardbrief in Word kun je makkelijk met Afdruk Samenvoegen maken, hoef je niet met bladwijzers etc te doen (bladwijzers is sowieso al niet de beste methode). Kwestie van een query maken met het juiste record (of records) en de samenvoeging uitvoeren.
Ik heb dit een aantal keer weten te omzeilen in andere stukje vba met [Regio].Column(1). Wordt dit ook bij een recordset ondersteund?
Soms is een antwoord heel simpel: nee. Dat snap je zelf natuurlijk ook wel als je even nadenkt: een recordset bevat velden, verder niks. [Regio] is overduidelijk (hoewel, dat blijkt niet uit de naam; bij mij zou hij cboRegio hebben geheten) een keuzelijst en dat is een object van een formulier. Recordsets bevatten geen keuzelijsten.
Simpel op te lossen trouwens; alles wat je in een samenvoegbestand wilt terugzien, moet als waarde in de recordset zitten. Je hebt die gegevens uiteraard wel; ze zitten in de query die je voor de keuzelijst gebruikt. Je moet die tabel dus toevoegen aan de recordset. Dan heb je het veld erbij, en dat kun je dan gebruiken. Ik pak weer een neut, en ga eens bedenken waarom het zo ingewikkeld moet :). Waarom bijvoorbeeld niet een mooi rapport gemaakt in Access zelf?
 
Hahahahaha Octofish bedankt voor de uitleg !!
Helaas kon dit niet met een rapport,omdat er later ook wijzigingen in het document aangebracht moeten worden buiten Access vandaar het gedoe met bladwijzers en koppelen (werkt op zich prima hoor buiten wat kleine haken en ogen)

Enorm bedankt voor de recordset uitleg, zat zoals gebruikelijk weer eens te moeilijk te denken (ga ook een neut pakken :))
 
Helaas kon dit niet met een rapport,omdat er later ook wijzigingen in het document aangebracht moeten worden buiten Access vandaar het gedoe met bladwijzers
Dan nog zie ik het nut van deze werkwijze niet; kan allemaal prima met een samenvoegsjabloon. Heb je er verder ook geen omkijken meer naar. En bladwijzers?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan