Ik zit hier met een probleem waar ik al zeer lang naar zoek en ik hoop dat iemand van jullie mij zou kunnen helpen.
Ik gebruik een formulier om gegevens vanuit een databank gemakkelijk te tonen aan de gebruiker.
Ik doe dit op de volgende manier.
1) Ik maak een query om alle benodigde data uit de databank te halen. Zoals je ziet wordt de SQL gemaakt op basis van de invoer van de gegevens in het formulier. Ik vond het wel raar dat je eerst een element de focus moest geven voordat je zijn informatie kon opvragen.
Dim conCurrent As ADODB.Connection
Dim Db As Recordset
Set conCurrent = Application.CurrentProject.Connection
Dim strSqlStatement As String
Beantwoorder.SetFocus
strSqlStatement = "SELECT * FROM FAQ WHERE Beantwoorder= '" & beantwoorder.Text & "'"
Set Db = conCurrent.Execute(strSqlStatement)
2) Ik voeg nog wat informatie toe aan de Recordset omwille van de gebruiksvriendelijkheid.
3) Ten slotte moet ik de recordset op het scherm brengen. Maar daar geraak ik niet.
Hij moet gewoon de inhoud van de tabel (=Recordset) op het scherm brengen.
In ASP.NET is dit zeer gemakkelijk, maar ik heb geen idee hoe ik kan doen in Access.
Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast mijn dank!
Ik gebruik een formulier om gegevens vanuit een databank gemakkelijk te tonen aan de gebruiker.
Ik doe dit op de volgende manier.
1) Ik maak een query om alle benodigde data uit de databank te halen. Zoals je ziet wordt de SQL gemaakt op basis van de invoer van de gegevens in het formulier. Ik vond het wel raar dat je eerst een element de focus moest geven voordat je zijn informatie kon opvragen.
Dim conCurrent As ADODB.Connection
Dim Db As Recordset
Set conCurrent = Application.CurrentProject.Connection
Dim strSqlStatement As String
Beantwoorder.SetFocus
strSqlStatement = "SELECT * FROM FAQ WHERE Beantwoorder= '" & beantwoorder.Text & "'"
Set Db = conCurrent.Execute(strSqlStatement)
2) Ik voeg nog wat informatie toe aan de Recordset omwille van de gebruiksvriendelijkheid.
3) Ten slotte moet ik de recordset op het scherm brengen. Maar daar geraak ik niet.
Hij moet gewoon de inhoud van de tabel (=Recordset) op het scherm brengen.
In ASP.NET is dit zeer gemakkelijk, maar ik heb geen idee hoe ik kan doen in Access.
Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast mijn dank!