Recordset in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

access

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2006
Ik ben bezig om in Word gegevens van Access te plaatsen.
Ik heb een brief met daarin MergeFields. Ik wil deze vullen met records uit een query.
Is dit mogelijk of moet ik met MailMerge werken?

Ik gebruik de volgende code;

Private Sub Knop0_Click()
Dim oApp As Word.Application
Dim oWordDocument As Word.Document
Dim strCurrAppDir As String
Dim strCnn As String
Dim strSQL As String
Dim rst As New ADODB.Recordset

strDocumentPath = "O:\Staf\AJZ\Laura\ontvangst.doc"

Set oApp = CreateObject("Word.Application")
Set oWordDocument = oApp.Documents.Open(strDocumentPath)
oApp.Visible = True

strCnn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=O:\Staf\AJZ\Laura\Registratievanbezwaarzaken.mdb; Mode=ReadWrite;"
strSQL = "SELECT Belanghebbende, Straat, Huisnummer, Postcode, Plaats FROM Belanghebbende"
rst.Open strSQL, strCnn

With rst
With oWordDocumentdBelanghebbende
Belanghebbende.Value = rst!Belanghebbende

rst.MoveNext

End With
End With

End Sub
------------------
Belangelanghebbende.Value is de MergeField. Maar ik weet niet hoe ik deze moet oproepen.
Iemand een idee?:confused:

Laatst bewerkt:
Niet zo moeilijk doen!
Maak een query in je mdb en koppel in Word de samenvoegvelden met deze query. Nu is het een kwestie van je document samenvoegen in Word (eventueel geautomatiseerd met een samenvoegmacro die je kan opnemen met de macro-recorder).

Makaai:cool:

Ziet eruit als dat je de functie vanuit access aanroept. Wat ik in vergelijkbare gevallen heb gedaan is in het document Bookmarks opnemen, die opzoeken met VBA en de tekst wijzigen in de waarde die ik op die plek wil hebben.

Bijvoorbeeld:
objwddoc.bookmarks("bookmarknaam").select
Selection.Text = rst.Fields(0)

Op die manier gebruik je de hele samenvoegfunctie van Word niet.

Grtz,

Geautomatiseerde macro

Ik heb het geprobeerd met de geautomatiseerde macro maar ik loop vast bij Toepassing uitvoeren.

Hebben jullie wel ervaring met het maken van een geautomatiseerde marco die betrekking heeft tot het samenvoegen van de gegevens in Word? :confused:

Wat ik een keer heb gedaan vanuit Access was word opoenen (net zoals jij)

En te zoeken naar de Veldnaam in hoofdletters tussen Blokhaken (b.v. [VOORNAAM] en het veld VoorNaan)en deze vervangen met de word findandreplace door de inhoud van het veld. Het prettige hiervan vind ik dat je zonder veel word kennis een mailmerge brief kan opstellen (gepikt van wordperfect).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan