recovery bij opstarten ASUS

Status
Niet open voor verdere reacties.

jopie111

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2012
bij het opstarten van mijn ASUS N56V komt er automatisch na een paar DOS schermpjes een wizard in beeld om een recovery te doen. Ik heb geen enkele mogelijkheid om dit te omzeilen. Als ik dit doe ben ik de inhoud van mijn C schijf kwijt vlgs mij en wordt er een nieuwe C partitie opgezet. Hoe kan 't dat dit nu ineens verschijnt en is er een mogelijkheid om dit te omzeilen om in ieder geval eerst m'n bestanden op de C schijf veilig te stellen?

Welkom bij de Helpmij!

Opstarten middels de F8 indrukken vanaf het moment van aanzetten (veilige modus).
Daarnaast is bijzonder interessant : wat heb je gedaan / is er gebeurd waardoor de machine wil recoveren?

F8 werkt niet. :(
ik weet niet wat er gebeurd zou kunnen zijn behalve dat er iets met downloaden meegekomen is.....

F8 werkt altijd / er gebeurt altijd iets...........
Voor de zekerheid: machine staat uit, je drukt op de powerbutton en dan begin je op F8 te drukken en dat blijf je doen, 4x per seconde totdat de machine reageert.

@gast0225 F8 kan niet werken, want dat gebeurt altijd ongeveer een seconde voor dat windows start.

En de Recovery start altijd als je de PC gelijk aandoet.
Niet als je bijvoorbeeld in Windows zit :P

@jopie111 Wat bedoel je met: behalve dat er iets met downloaden meegekomen is.....
Download je via torrent sites?
In dat geval is het waarschijnelijk een virus...

@pedro270
daar ben ik ook bang voor maar hoe nu verder? kom ik nog bij m'n bestanden zonder dat ik die recovery doe? Ik zou nl eerst nog wat bestanden veilig stellen....

Ik ben het eens met gast0225.
F8 start altijd in een soort dos shell,dus voor windows.

Hoi Jopie111,

Probeer dit eens.
Herstart de pc en druk meteen nadat de bios compleet is en voor dat windows start, op de spatiebalk.
Daardoor start de bootmanager op, die normaal niet zichtbaar is.

Van daaruit kun met F8 in het scherm komen waar je een herstel optie kunt uitvoeren.
Ik heb het idee dat windows niet goed kan opstarten.

(b.t.w: Met F8 kun je het besturingssysteem windows in een veilige modus starten dan is het besturingssysteem toch al actief gemaakt, het is alleen niet volledig geladen.;))

met spatiebalk kom ik idd in dat scherm maar als ik dan kies voor F8 gaat ie gewoon op de oude manier verder, ik kom dus niet in het scherm waar ik kan kiezen voor veilige modus...

Shift + F8 al geprobeerd? Volgens mijn info is dat de juiste combinatie om bij Asus in de veilige modus te komen.

lukt ook niet.

ik heb ook ergens gelezen dat je moet opstarten met een cd van een antivirusprogramma waarmee je veilig kan opstarten en virussen kan verwijderen. welke kan ik daarvoor dan het beste gebruiken?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan