Recovery cd gebruiken na plaatsen extra backup harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

rik_legger

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2002
Berichten
124
Hoi,

Mijn computer is de laatste tijd erg traag en dingen die ik vaak moet gebruiken werken niet meer zoals vroeger. Na alles te hebben geprobeerd benik nu op het punt gekomen om de recovery cd te gebruiken.

Echter heb ik nogal veel belangrijke informatie op mijn schijf staan (losse bestanden) en ga daarom een extra harde schijf bijplaatsen (120 gig). Ik had al 2 harde schijven dus dan zou ik op mijn derde komen. Toen ik mijn computer kocht heb ik de tweede schijf er standaard in laten zetten. WinXP Home is op de C schijf geinstalleerd.

Mijn vraag is nou wat er gebeurt als ik de recovery cd gebruik, word dan ook de D schijf leegemaakt (in oude staat teruggebracht) of alleen de C schijf waarop XP Home is geinstalleerd?

En laat ie dan ook de extra geplaatste backup schijf E met rust?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Zou IIG éérst de belangrijke bestanden (voor alle zekerheid) van de 2e HDD naar de 3e HDD kopiëren.
Mocht die dan de 2e HDD leeg halen, heb je je bestanden altijd nog.
De 3e HDD zal die met rust laten, neem ik aan.
 
Nee een recoverprogramma recoverd alleen de bootpartitie, voorwaarde is vaak wel dat deze partitiegrote ongewijzigd is.
Ik zou als ik jou was die 2de schijf gewoon even loskoppelen voor de zekerheid voordat je begint te recoveren.

Watvoor recoversysteem heb je erbij trouwens?
Een deel op de schijf en deel op een cd?
 
ik weet niet precies wat voor recoverysysteem ik heb, het zijn echter wel 2 cd's en zijn van Paradigit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan