Recovery cd maken van Vista

• Onderwerp starter Onderwerp starter ovee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ovee

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Toen ik mijn nieuw computer kreeg met Vista, kwam er een melding op het scherm dat ik een recovery cd moest maken.
Dat heb ik toen niet gedaan omdat ik er van uit ging dat ik dat een volgende keer wel kon gaan doen.

Alleen kwam die melding daarna niet meer op mijn scherm.
Ik ben nu een beetje in paniek, want bij een eventuele crash heb ik geen CD om Vista opnieuw te kunnen installeren.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik toch een recovery cd kan maken?

Ik heb de gewone Vista op mijn computer die standaard bij nieuwe computers wordt bijgeleverd.

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.

Alvast bedankt

Gr. Onne

Kijk eens in je startmenu, vaak staat daar een snelkoppeling die het alsnog mogelijk maakt een recoverydvd/cd te maken. Zo niet. Kan je bijv. met true image van acronis een image maken van je huidige situatie en die gebruiken als recoverydvd/cd.
Met dat laatste is in een mum van tijd je systeem weer de oude t.o.v. een normale rercovery.

recovery cd maken

Hallo

Bedankt voor jouw antwoord. Maar ik heb toch begrepen dat je ten alle tijden die recovery cd kunt maken in Vista. Ik wil graag weten hoe ik dat moet doen.
Ik wil het niet gaan maken met een Image programma, maar gewoon met Vista.

Wie helpt

Gr. Onne

Ten alle tijde is een ruim begrip. Als jij zelf het systeem hebt samen gesteld, kun je niet standaard vanuit Vista een recovery dvd maken, zoals je dat bij kant en klaar systemen wel kan.

Vista heeft wel een backup mogelijkheid.

Nee ik heb het systeem niet zelf samengesteld maar gewoon kant en klaar gekocht.
Zouden jullie mij uit kunnen leggen hoe ik van het systeem een recovery cd kan maken?
Vanuit een kant en klaar systeem moet dat kunnen maar ik weet helaas niet hoe ik dat moet doen.

Ik hoop dat jullie het mij uit willen leggen.

Gr. Onne

Het verschilt per systeem. Je kunt de uitleg in de handleiding vinden. Geef anders even door wat voor systeem je hebt (merk/type/model) dan kunnen we even naar een handleiding zoeken.

in een bijlage heb ik als een printscreen de gegevens van het systeem meegezonden.
Ik hoop dat je een handleiding kan vinden voor het maken van een recover cd

Gr. Onne

Bijlagen

• systeem.jpg
    systeem.jpg
    36,4 KB · Weergaven: 108
Geef even het type op die op je laptop zelf staat, niet vanuit het besturingssysteem.

het is een ASUS PRO704

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Gr. Onne

Grr... ze zijn met onderhoud bezig op de site van Asus.:(
attachment.php

Bijlagen

• Onderhoud.jpg
    Onderhoud.jpg
    15,9 KB · Weergaven: 380
Laatst bewerkt:
Is er nou echt niemand van al die computerkenners die mij kan of wil helpen?????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan