Recovery CD werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

EloquentGraffit

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2008
Hallo!

Ik was niet zeker of dit exact hier thuishoort, maar ik post het toch.

Mijn computer (Acer Aspire 1800, 4 jaar oud) is de laatste tijd wat traag en ik wou een format doen om te zien of dat zou helpen.

Ik heb van Acer recovery CDs meegeleverd gekregen - een systeem CD (waarmee de recovery procedure begint) en twee taalspecifieke CDs. Met deze drie heb ik in het verleden zonder problemen geformatteerd.

Nu echter, wil mijn schijfstation de system-CD niet meer herkennen. Hij leest 'em eventjes (er verschijnt 'windows 98 is loading') en dan verschijnt er 'This driver is provided by Oak Technologies Inc. [...] CD-Rom device driver [...] Device name: IDECD001.

Vóór de format heb ik een muziek-cd en een andere programma-cd erin gestoken en die werkten wel.

Ik heb ook geprobeerd om een kopie te branden van de system-cd, maar ook daarmee krijg ik dezelfde melding.

Help??

Begrijp ik nu dat het formatteren nog gedaan moet worden? Als dit zo is, kijk dan eens of er een progje op de hdd staat genaamd:
protectdisc driver 10 (of een ander versienummer)
Zo ja, déinstalleer dat progje eens en probeer het opnieuw.

Laatst bewerkt:
Ja, het formatteren moet nog gebeuren.

Ik heb gezocht voor het programma dat u vermeld, maar niks gevonden.

Ondertussen heeft mijn drive met veel moeite de eerste cd gelezen, maar daarna wou 'em de echte recovery cd niet herkennen.

Hij speelt wel muziek-cds, dus ik weet echt niet wat het probleem is. :(

CD reinigen met een zachte doek en als dat niet helpt, dan ben ik bang..............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan